Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(253)
Katalog Główny
(71)
Forma i typ
E-booki
(253)
Książki
(71)
Publikacje naukowe
(18)
Publikacje dydaktyczne
(12)
Publikacje popularnonaukowe
(5)
Dostępność
tylko na miejscu
(58)
dostępne
(45)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(38)
Filia nr 7
(4)
Filia nr 3
(2)
Filia nr 5
(1)
Czytelnia dla Dorosłych
(58)
Czytelnia Regionalna
(1)
Autor
Wojtaszczyk Konstanty Adam
(10)
Giaro Tomasz
(8)
Fijałkowski Adam
(7)
Nowak Alojzy Z
(7)
Chymkowski Roman
(6)
Oniszczenko Włodzimierz
(6)
Molisak Alina
(5)
Nijakowski Lech M
(5)
Kamińska Janina
(4)
Mytnik Irena
(4)
Pawlak Nina
(4)
Sokołowicz Małgorzata
(4)
Wierzejska Jagoda
(4)
Wójcik Tomasz
(4)
Świtek Gabriela
(4)
Gawlikowski Michał
(3)
Gmurzyńska Ewa
(3)
Godlewski Grzegorz (1955- )
(3)
Hoffmann-Piotrowska Ewa
(3)
Iwona Zych
(3)
Lesińska Magdalena
(3)
Lin Justin Yifu
(3)
Pisarczyk Łukasz
(3)
Przanowska Małgorzata
(3)
Sarnecka Zuzanna
(3)
Skowron Zbigniew
(3)
Sobol Walentyna
(3)
Szelągowska Grażyna
(3)
Szymański Wojciech
(3)
Bokus Barbara
(2)
Cetera-Włodarczyk Anna
(2)
Czerny Mirosława
(2)
Czerwińska Teresa
(2)
Karpowicz Agnieszka
(2)
Kosim Alicja
(2)
Kosowska Ewa
(2)
Kowalczuk Urszula
(2)
Koźbiał Jan
(2)
Krekora-Zając Dorota
(2)
Makuch Damian Włodzimierz
(2)
Mencwel Andrzej (1940- )
(2)
Mendoza Ciro Alfonso Serna
(2)
Niewiadomski Adam
(2)
Okólski Marek (1944- )
(2)
Rejman Zofia
(2)
Rylski Piotr
(2)
Sosnowska Danuta
(2)
Szczucki Krzysztof
(2)
Ulanowska Agata
(2)
Waszakowa Krystyna
(2)
Weitz Karol
(2)
Weseliński Andrzej
(2)
Wróblewski Andrzej Kajetan
(2)
Zatorska Izabella
(2)
Zhanaev Ayur
(2)
Ziółkowski Mariusz
(2)
Zubik Marek
(2)
Łajtar Adam
(2)
Łaziński Marek
(2)
Żelazowski Jerzy
(2)
Angelus Silesius (1624-1677)
(1)
Appel Włodzimierz (1951- )
(1)
Bach-Golecka Dobrochna
(1)
Baraniewski Waldemar
(1)
Bańkowski Piotr
(1)
Behr Valentin
(1)
Beltrán-Cejudo Gerardo
(1)
Białas Karolina
(1)
Białostocki Jan (1921-1988)
(1)
Bieleń Stanisław
(1)
Biskup Marian
(1)
Blaise Marie
(1)
Blandzi Seweryn
(1)
Boccaccio Giovanni (1313-1375)
(1)
Bodnar Marek
(1)
Bohdanowicz Zbigniew
(1)
Borchmann Łukasz
(1)
Borówka Dominika
(1)
Branicki Andrzej
(1)
Bravo Benedetto (1931- )
(1)
Bruni Leonardo Aretino (1369-1444). Żywot Arystotelesa
(1)
Bruni Leonardo Aretino (1369-1444). Żywot Cycerona
(1)
Brzeziński Wojciech
(1)
Brzozowski Adam
(1)
Bucholc Marta
(1)
Budziszewska Magdalena
(1)
Błaszkiewicz Bartłomiej
(1)
Cetera Anna (1970- )
(1)
Chirico Giorgio de (1888-1978)
(1)
Chojnacka-Kuraś Marta
(1)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(1)
Chorowiczowa Anna (1895-1943)
(1)
Chołuj Bożena
(1)
Ciechanowski Jan Stanisław
(1)
Cieślik Andrzej
(1)
Ciżkowicz Barbara
(1)
Cofta-Broniewska Aleksandra (1926-2013)
(1)
Dahlhaus Carl (1928-1989)
(1)
Darecki Marcin
(1)
Doliński Wojciech
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(101)
2010 - 2019
(153)
2000 - 2009
(50)
1990 - 1999
(3)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(10)
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(310)
Język
polski
(257)
angielski
(51)
niemiecki
(2)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(12)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(5)
Literatura angielska
(1)
Literatura kanadyjska
(1)
Temat
Historia
(3)
Język polski
(3)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(2)
Pismo
(2)
Psychologia rozwojowa
(2)
Szczęście
(2)
Unia Europejska
(2)
Analiza i interpretacja
(1)
Armia Krajowa
(1)
Astronomia
(1)
Bezrobocie
(1)
Białoszewski, Miron (1922-1983)
(1)
Bogusławski, Wojciech (1757-1829)
(1)
Buczkowski, Leopold (1905-1989)
(1)
Budżety rodzinne
(1)
Bursztyn
(1)
Chemia organiczna
(1)
Chopin, Fryderyk (1810-1849)
(1)
Cierpienie
(1)
Cudzoziemcy
(1)
Czytelnictwo
(1)
Demokracja
(1)
Dorosłość
(1)
Dwory
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Ekologia
(1)
Emigracja zarobkowa
(1)
Erotyzm
(1)
Ewolucja
(1)
Film
(1)
Filozofia
(1)
Filozofia kultury
(1)
Gospodarstwo domowe
(1)
Grupy nacisku
(1)
Gulak-Artemovs'kij, Petro Petrovič (1790-1865)
(1)
Hellenizm
(1)
Hemingway, Ernest (1899-1961)
(1)
Herbarz
(1)
Hipertekst i hipermedia
(1)
Historia sztuki
(1)
Homoseksualizm
(1)
Inwestycje zagraniczne
(1)
Jeż, Teodor Tomasz (1824-1915)
(1)
Język czeski
(1)
Język japoński
(1)
Językoznawstwo kognitywne
(1)
Kobieta
(1)
Kompozytorzy polscy
(1)
Korczak, Janusz (1878?-1942)
(1)
Kostomarow, Mykoła (1817-1885)
(1)
Koszty transakcyjne
(1)
Kraje muzułmańskie
(1)
Kultura
(1)
Kultura klasyczna
(1)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura polska
(1)
Lutosławski, Witold (1913-1994)
(1)
Lęk
(1)
Matematyka
(1)
Medycyna
(1)
Mezolit
(1)
Migracje
(1)
Mikrobiologia
(1)
Mitologia
(1)
Mitologia słowiańska
(1)
Murzyni
(1)
Muzyka
(1)
Muzyka europejska
(1)
Muzyka polska
(1)
Neolit
(1)
Niemcewicz, Julian Ursyn (1758-1841)
(1)
Odmienność kulturowa
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Pianiści polscy
(1)
Piecza zastępcza
(1)
Polacy
(1)
Polityka międzynarodowa
(1)
Polska
(1)
Populizm (politol.)
(1)
Postawy
(1)
Poznanie
(1)
Prace dyplomowe
(1)
Przedsiębiorstwo wielonarodowe
(1)
Przybyszewski, Stanisław (1868-1927)
(1)
Przyroda
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia rodziny
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Psychoterapia
(1)
Reakcje chemiczne
(1)
Regionalizacja gospodarcza
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Rodzina zastępcza
(1)
Romantyzm
(1)
Rzeczownik polski
(1)
Samodzielność
(1)
Samopostrzeganie
(1)
Shakespeare, William (1564-1616)
(1)
Temat: dzieło
Konfederaci barscy
(1)
Temat: czas
1901-2000
(5)
2001-
(5)
1801-1900
(4)
1901-
(3)
1989-
(3)
1701-
(2)
1801-
(2)
1945-
(2)
1401-
(1)
1501-1600
(1)
1601-
(1)
1601-1700
(1)
1918-
(1)
1989-2000
(1)
2001-0
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Starożytna Grecja
(2)
Hiszpania
(1)
Kujawy
(1)
Rosja
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie ; okolice)
(1)
Województwo zachodniopomorskie (1999- )
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(25)
Podręcznik
(12)
Literatura polska
(3)
Materiały konferencyjne
(3)
Opracowanie
(3)
Biografia
(1)
Dramat angielski
(1)
Dramat romantyczny
(1)
Encyklopedia
(1)
Esej
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Listy polskie
(1)
Literatura
(1)
Literatura angielska
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Literatura ukraińska
(1)
Literatury europejskie
(1)
Malarstwo europejskie
(1)
Monografia
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Pieśń religijna
(1)
Poezja niemiecka
(1)
Proza amerykańska
(1)
Raport z badań
(1)
Źródła historyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(5)
Literaturoznawstwo
(4)
Psychologia
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Archeologia
(1)
Biologia
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Religia i duchowość
(1)
324 wyniki Filtruj
E-book
W koszyku
Rok wydania: 2021
Forma i typ
ISBN:
The idea of looking at the architects operating within the cultural framework of the Habsburg Empire, embedded in this book, stems from our previous research. It has its roots in the research on Slavic peripheral narratives, conducted by the Research Group on the Slavic Cultures in the Habsburg Monarchy (http://uwhabsburgstudies.uw.edu.pl/), which has operated since 2011 at the Institute of Western and Southern Slavic Studies of the University of Warsaw. We studied the issue of peripheral attitudes towards both national narratives, created after 1861 by the Slovak, Czech and Croatian elites, and the imperial project imposed by Vienna and Budapest. Faithful to the microlevel approach, we looked at figures, spaces and social phenomena that do not fit into the stereotypical view of national historiography (Anna Kobylińska, Maciej Falski). The value of the book is in shedding light on quite many underrated or allegedly well-known persons, places, and buildings within a clear and persuasive theoretical framework. Original in its comparative perspective, as well as in its chronology (trespassing the demise of the Empire usually seen as a clear-cut caesura), the volume offers well-grounded hints in the interpretation of architecture. Written by specialists who convincingly provide synthetic information, it can be recommended to a wider audience interested in cultural phenomena. Going beyond disciplinary boundaries, the chapters sharpen the eyes of the reader and provide guidance in reading the specificity of places. Well-known monuments seem more complex and appealing. Provincial towns appear not as belated environments but receptacles of forgotten layers of modernity (Prof. Daniel Baric, Sorbonne Université, Paris).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Rok wydania: 2021
Tereny zamieszkane przez człowieka od zawsze były areną konfliktów. Bardziej uprzemysłowione regiony przyciągają nowych mieszkańców, którzy szukają tu swojego miejsca i możliwości pracy. Nadmierne migracje powodują przeludnienie i brak terenów dla nowego budownictwa, co rodzi napięcia społeczne. Konflikty o wodę, o stały dostęp do energii elektrycznej, zasoby naturalne i dostęp do edukacji to codzienne problemy we wszystkich częściach świata. Niniejsza publikacja jest kontynuacją tematów poruszanych we wcześniejszych monografiach, które powstały w wyniku wspólnych badań geografów z Polski i Ameryki Łacińskiej, realizowanych w ramach wielu projektów poświęconych kwestiom miast. Ten tom jest pierwszym z dwóch wydanych w 2021 roku i zawiera teksty prezentujące nowe studia przypadków i nowe idee na temat zrównoważonego rozwoju, ryzyka i lokalnego rozwoju w Polsce, Kolumbii i innych krajach Ameryki Południowej. Publikacja na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL (CC BY 3.0 PL) (pełna treść wzorca dostępna pod adresem: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). ********* The areas inhabited by man have always been an arena of conflict. The more developed regions attract new residents, who seek their place and work there. Excessive migration causes congestion, lack of space for new buildings and hence conflicts. The city is a specific area of conflict - over land, over access to infrastructure, over housing, over jobs. Excessive urban development, which exceeds the limits of efficient area management, contributes to the deterioration of living conditions – transport chaos, social segregation, inefficient public services, air pollution. Conflicts over water, over sustainable electricity, over resources, over access to education are also everyday topics in all parts of the world. We present our readers with a monograph devoted to some of the above-mentioned problems, which are common for Poland and for Latin American countries. This publication is a continuation of the topics discussed in earlier monographs, which were the result of joint research of Polish and Latin American geographers within many projects dedicated to urban issues. Academics of the Faculty of Geography and Regional Studies of Warsaw University have been lecturers at doctoral studies in urban and regional sustainable development and post-doctoral studies in Earth and Environmental Science at the University of Manizales in Colombia (Doctorado en Desarrollo Sostenible y Posdoctorado en Ciencias de la Tierra y el Medio Ambiente). Doctoral students and lecturers from the University of Manizales have visited Poland many times in joint symposia and workshops). In 2017 a Polish-Colombian monograph in Spanish was published in Colombia and in 2018 two scientific monographs, both in Spanish and English, were brought out by the University of Warsaw Press. This volume is the first of the two published in 2021 and contains only English texts on sustainable development, risk and local development in Poland, Colombia and some other South American countries. The publication is licensed under the Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Poland license (CC BY 3.0 PL) (full license available at: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). ********* Prof. dr hab. Mirosława Czerny (ORCID 0000-0002-8216-9912) – geograf, profesor zwyczajny w Instytucie Studiów Regionalnych i Globalnych, kierownik Katedry Geografii Miast i Planowania Przestrzennego na Wydziale Geografii i Studiów Regionalnych Uniwersytetu Warszawskiego, kierownik Zakładu Geografii Rozwoju i Planowania Przestrzennego. Jej obszar zainteresowań to kraje rozwijające się, a szczególnie Ameryka Łacińska. W krajach tego regionu przebywała wielokrotnie jako stypendystka, a następnie w sumie ponad sześć lat była wykładowcą na uniwersytetach w Meksyku, Peru, Kolumbii, Argentyny, Brazylii, Wenezueli, Kostaryce i na Kubie. W ramach realizowanych projektów badawczych współpracowała z ośrodkami badawczymi w Chile, Ekwadorze, Paragwaju i w krajach Ameryki Środkowej. Badania nad krajami rozwijającymi się prowadziła na Uniwersytecie w Tybindze (jako stypendystka Fundacji Alexandra von Humboldta), w Oksfordzie (w ramach stypendium PHARE) oraz na wielu uniwersytetach hiszpańskich, niemieckich i angielskich. Dwukrotnie prowadziła semestralne cykle wykładów na Uniwersytecie w Moguncji oraz cykle wykładów na Uniwersytecie Castilla-La Mancha w Albacete i na Universidad Complutense de Madrid. Wielokrotnie też była zapraszana jako wykładowca przez Autonomiczny Uniwersytet Stanu Meksyk w Toluce. Prace naukowe prof. Mirosławy Czerny poświęcone są zagadnieniom niedorozwoju, ubóstwa, zacofania wsi, dzielnicom marginalnym w wielkich miastach, planowaniu regionalnemu i lokalnemu, rozwojowi wielkich metropolii, rozwojowi zrównoważonemu, konfliktom politycznym i społecznym, społeczeństwu ryzyka. Za wkład w badania nad Ameryką Łacińską Universidad Nacional San Agustin de Arequipa w Peru nadał jej w 2007 roku tytuł doktora honoris causa, a w 2013 roku została uhonorowana medalem towarzystwa geograficznego w Limie w rocznicę 125-lecia jego istnienia. W tym samym roku macierzysty Wydział uhonorował ją także Medalem im. Jerzego Kondrackiego. Dr Ciro Alfonso Serna Mendoza (ORCID 0000-0003-9192-9771) – dyrektor ds. Zrównoważonego Rozwoju na Uniwersytecie w Manizales w Kolumbii.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Rok wydania: 2021
Forma i typ
"Estudios Latinoamericanos", wydawane przez Polskie Towarzystwo Studiów Latynoamerykanistycznych, jest najstarszym polskim czasopismem publikującym materiały naukowe związane z szeroko rozumianą historią i kulturą Ameryki Łacińskiej. Ukazuje się od roku 1972. Do roku 1995 wydawane było przez Instytut Historii PAN. Twórcą pisma i jego pierwszym redaktorem był prof. dr hab. Tadeusz Łepkowski. W roku 1988 zastąpił go dr Ryszard Stemplowski. W latach 1995-2011 czasopismem kierował prof. dr hab. Aleksander Posern-Zieliński, a w roku 2012 redaktorem został prof. dr hab. Mariusz Ziółkowski. Artykuły publikowane są w języku hiszpańskim, portugalskim, angielskim lub francuskim. Publikacja na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL (CC BY 3.0 PL) (pełna treść wzorca dostępna pod adresem: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Rok wydania: 2021
Forma i typ
Estudios Latinoamericanos, wydawane przez Polskie Towarzystwo Studiów Latynoamerykanistycznych, jest najstarszym polskim czasopismem publikującym materiały naukowe związane z szeroko rozumianą historią i kulturą Ameryki Łacińskiej. Ukazuje się od roku 1972. Do roku 1995 wydawane było przez Instytut Historii PAN. Twórcą pisma i jego pierwszym redaktorem był prof. dr hab. Tadeusz Łepkowski. W roku 1988 zastąpił go dr Ryszard Stemplowski. W latach 1995-2011 czasopismem kierował prof. dr hab. Aleksander Posern-Zieliński, a w roku 2012 redaktorem został prof. dr hab. Mariusz Ziółkowski. Artykuły publikowane są w języku hiszpańskim, portugalskim, angielskim lub francuskim. Publikacja na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL (CC BY 3.0 PL) (pełna treść wzorca dostępna pod adresem: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). ********* The publication is licensed under the Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Poland license (CC BY 3.0 PL) (full license available at: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Rok wydania: 2021
Forma i typ
ISBN:
Interdyscyplinarny opis funkcjonowania poznawczego i emocjonalnego osób zakażonych wirusem HIV leczonych według najnowszych standardów światowych. Autorzy podsumowują wyniki wieloletnich pionierskich w Polsce badań nad wpływem starzenia się na przebieg infekcji HIV, charakteryzując funkcjonowanie neuropsychologiczne badanych osób HIV+ oraz analizując stan struktur i aktywność mózgu w odniesieniu do funkcji neuropsychologicznych i chemosensorycznych uczestników projektu. Książka przeznaczona jest dla psychologów klinicznych, lekarzy i personelu medycznego, pedagogów zajmujących się zakażeniem HIV i chorobami neuroinfekcyjnymi, a także dla studentów, pracowników socjalnych i osób chcących specjalizować się w pomocy takim chorym i ich bliskim. Monografia jest […] doskonałym przykładem wieloośrodkowej współpracy specjalistów różnych dziedzin na rzecz poznawania mechanizmów HIV, a w efekcie przykładem możliwości tworzenia zespołów diagnostyczno-terapeutycznych adresowanych do tej grupy chorych. Nie bez znaczenia jest bardzo precyzyjny sposób narracji trudnych, bo często specjalistycznych treści. Są one uporządkowane, zawierają dodatkowe wyjaśnienia i klarowne wnioski. (Z recenzji dr hab. Małgorzaty Szepietowskiej, prof. UMCS) W monografii prezentowane są zagadnienia doniosłe, wpisujące się w nurt światowych badań. Przedstawione wyzwania i niepokoje […] pokazują głęboko humanistyczne, nacechowane wielką troską podejście Autorów zarówno do chorych, jak i rzetelnej diagnostyki i ewentualnej rehabilitacji neuropsychologicznej. Cały Zespół ma do tego wysokie kompetencje osobowościowe, a także świetny warsztat badawczy. (Z recenzji prof. dr hab. Marioli Bidzan) Publikacja na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL (CC BY 3.0 PL) (pełna treść wzorca dostępna pod adresem: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). ********* Neuropsychological functions of HIV-infected people in the era of highly effective antiretroviral therapy. Reports from research from the Harmonia project Neuropsychological functions of HIV-infected people in the era of highly effective antiretroviral therapy. Reports from research from the Harmonia project An interdisciplinary description of the cognitive and emotional functioning of HIV-infected individuals treated according to the latest world standards. The authors summarize the results of many years of pioneering research in Poland on the impact of aging on the course of HIV infection, characterizing the neuropsychological functioning of HIV+ subjects and analyzing the state of brain structures and activity in relation to the neuropsychological and chemosensory functions of the project participants. The publication is licensed under the Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Poland license (CC BY 3.0 PL) (full license available at: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). ********* Dr hab. Emilia Łojek (ORCID 0000-0002-0809-5601) – profesor zwyczajny na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Specjalizuje się w neuropsychologii klinicznej. Studiowała i realizowała prace naukowe w Applied Psychology Unit University of Cambridge (UK), University College London (UK), College of Medicine Ohio State University (USA). Opublikowała wiele prac naukowych na temat m.in. problemów porozumiewania się językowego osób z uszkodzeniami mózgu, zmian funkcji neuropsychologicznych u pacjentów z chorobami neurodegeneracyjnymi, u osób żyjących z wirusem HIV oraz osób w podeszłym wieku. Autorka lub współautorka adaptacji oraz oryginalnych testów do diagnozy neuropsychologicznej (H-RNTB, RHLB, RFFT, CVLT, CTT, KPD) i prac dotyczących rehabilitacji neuropsychologicznej. Pełni funkcję członka Zarządu International Neuropsychological Society. Dr hab. Emilia Łojek – is a full professor at the Faculty of Psychology at the University of Warsaw. She specializes in clinical neuropsychology.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Rok wydania: 2021
Tom poświęcony problematyce sztuki XX wieku, a także aktualnym zjawiskom artystycznym. Opublikowane artykuły opisują głębokie przemiany formalne i technologiczne oraz twórczość podejmującą ważne tematy społeczne i polityczne. Od portretów fotograficznych Witkacego i Cameron oraz autoportretów kapistów, poprzez refleksję nad kanonem prezentowania polskiej sztuki współczesnej za granicą w okresie zimnej wojny czy ekokrytyczną analizę twórczości Hasiora, aż po spojrzenie na sztukę izraelską po tzw. intifadzie Al-Aksa – teksty tworzą bogatą mozaikę tematów. Ich autorzy, przedstawiciele różnych środowisk naukowych, wykorzystują odmienne narzędzia metodologiczne, ukazując zaawansowany warsztat badawczy współczesnej historii sztuki. Publikacja na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL (CC BY 3.0 PL) (pełna treść wzorca dostępna pod adresem: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Rok wydania: 2021
The volume is principally concerned with medieval art, and the various phenomena of medievalism observed after 1945 in Central Europe. The authors emphasise the problems of creative adaptations, programmatic redefinitions, nationalist appropriation and ideological re-evaluations. The issue also presents an analysis of arcaded architecture based on diverse research methods, a study of Michel Sittow's paintings and a study on the transformation of the interiors of reconstructed and re-gothicized churches in Poland. The whole is complemented by articles on modern sacred architecture and American contemporary art. The publication is licensed under the Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Poland license (CC BY 3.0 PL) (full license available at: https://creativecommons.org/licenses/by/3.0/legalcode). ****** Tom w zasadniczej części jest poświęcony sztuce średniowiecznej oraz różnorodnym zjawiskom mediewalizmów obserwowanych po 1945 r na terenach Europy Środkowej. Autorzy szczególny nacisk położyli na problemy kreatywnych adaptacji, programowych redefinicji, nacjonalistycznych zawłaszczeń i ideologicznych przewartościowań. W zeszycie prezentowane są także: oparta na zróżnicowanych metodach badawczych analiza architektury podcieniowej, badania nad malarstwem Michela Sittowa oraz opracowanie poświęcone przekształceniom wnętrz odbudowywanych i regotyzowanych kościołów na terenie Polski. Całość uzupełniają artykuły z zakresu nowożytnej architektury sakralnej i amerykańskiej sztuki współczesnej. Publikacja na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL (CC BY 3.0 PL) (pełna treść wzorca dostępna pod adresem: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Rok wydania: 2021
Forma i typ
Gatunek
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od roku 1956. Publikowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Celem czasopisma jest umożliwianie i pobudzanie dyskusji na poziomie akademickim wokół najważniejszych dla współczesności problemów edukacyjnych, popularyzowanie dorobku polskiej pedagogiki wśród pedagogów obcojęzycznych (artykuły w językach obcych) i ułatwianie polskim pedagogom poznania tego, co dzieje się w pedagogice w innych krajach, poprzez publikowanie tłumaczeń prac obcojęzycznych. Znajdujemy tu zarówno prace już uznanych autorów, jak i początkujących adeptów nauki. Czasopismo kierowane jest do osób zainteresowanych problematyką szeroko rozumianej edukacji, a zwłaszcza do nauczycieli akademickich i studentów różnych obszarów humanistyki i nauk społecznych. The Polish journal issued since 1956, publishes articles presenting theories of broadly defined pedagogy and research findings on functioning of the individual in society. The articles discuss various pedagogical subdisciplines, including pedeutology, andragogy, history of education, social pedagogy, didactic methods, psychology of education, philosophy of education, aesthetic education, etc. The journal seeks to allow and stimulate academic discussions on the most important current issues in education. It promotes achievements in Polish pedagogy among foreign language educators (articles in foreign languages). It also familiarises Polish educators with current trends in the field of pedagogy in other countries by publishing translations of articles in foreign languages. The journal contains papers by already well-established authors, as well as papers by new adepts of the field. The journal seeks to serve all interested in issues of broadly defined education, especially academic teachers and university students of Humanities and Social Science.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Rok wydania: 2021
Numer ma charakter monograficzny, a zgromadzone w nim artykuły prezentują wielorakie przestrzenie uczenia się, zróżnicowane paradygmatycznie i kulturowo. Autorzy tekstów osadzają uczenie się w ramach ontologicznych, epistemologicznych, aksjologicznych i praktycznych, problematyzując matrycowe ujęcia tej kategorii pedagogicznej i ukazując jej dynamikę, która ujawnia się w relacjach ze złożonymi kontekstami.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Rok wydania: 2021
Forma i typ
Autorzy artykułów opublikowanych w numerze piszą m. in. o: kształceniu rozumienia tekstu pisanego u dzieci w wieku wczesnoszkolnym, edukacji włączającej uczniów z niepełnosprawnością, gotowości integracyjnej i aprobacie społecznej uczniów liceów, reintegracji społecznej osób bezdomnych, usamodzielnieniu niesprawnych intelektualnie wychowanków specjalnych ośrodków wychowawczych. W dziale „Materiały i sprawozdania z badań” znajdują się teksty poświęcone problemom, z jakimi zmagają się nauczyciele dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz funkcjonowaniu w społeczeństwie dzieci i osób dorosłych z niepełnosprawnościami.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Rok wydania: 2021
Forma i typ
Autorzy opublikowanych w numerze artykułów piszą m.in. o niemieckiej pedagogice kultury, próbie (re)konstrukcji pojęcia „ogłada”, ubóstwie dzieci, edukacji włączającej uczniów dotkniętych niepełnosprawnościami, a także o przyczynach, dla których nieletni stają się sprawcami czynów zabronionych. W dziale Materiały i sprawozdania z badań znajdują się teksty poświęcone selekcji uczniów u progu szkoły ponadpodstawowej, polsko-niemieckim badaniom kompetencji społecznych studentów, którzy przygotowują się do sprawowania opieki nad osobami starszymi czy autorskim badaniom dotyczącym wiedzy dzieci na temat pieniędzy.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Rok wydania: 2021
Forma i typ
ISBN:
Książka omawia twórczość dwóch najwybitniejszych współczesnych pisarzy gatunku wysokiej fantastyki w odniesieniu do różnorakich aspektów dziedzictwa średniowiecza i literatury heroicznej, na których opiera się pisarstwo J. R. R. Tolkiena i George’a R. R. Martina. Jest próbą prześledzenia rożnych form mediewalizmu, widocznych na poszczególnych poziomach tekstu literackiego, podejmuje próbę określenia charakteru i funkcji tradycji średniowiecznej literatury i kultury w tworzeniu literackiego świata, wtórnego w obrębie gatunku wysokiej fantastyki. ****** The argument in the book is aimed at illustrating how the fantasy fiction of J. R. R. Tolkien and George R. R. Martin is influenced by the legacy of medieval heroic literature, and also how the secondary worlds created by the respective authors enter into dialogue with the medieval ideas concerning artistic creativity and the psychological and cognitive habits which constitute an inherent element of the imagery of medieval heroic literature and of the medieval civilisation in general.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Rok wydania: 2021
Forma i typ
ISBN:
The aim of this book is to investigate how traits of a mythical hero are manifested in modern culture and, to be more precise, in social beliefs about Michael Jackson. These beliefs are traces leading to complex levels of understanding the phenomenon of pop culture and its taboo. Pop culture makes up its own mythologies and creates its own heroes, but it does so with a reference to the more complex cultural wholeness. This book is an attempt to follow these references and reflect on them. Celem tej książki jest zbadanie, w jaki sposób cechy mitycznego bohatera przejawiają się we współczesnej kulturze, a ściślej w przekonaniach społecznych na temat Michaela Jacksona. Przekonania te są śladami prowadzącymi do złożonych poziomów zrozumienia zjawiska popkultury i jej tabu. Popkultura tworzy własne mitologie i tworzy własnych bohaterów, ale czyni to w odniesieniu do bardziej złożonej kulturowej całości. Niniejsza książka jest próbą prześledzenia tych odniesień i refleksji nad nimi.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Rok wydania: 2021
Forma i typ
ISBN:
A collection of research works concerning social work and conducted in 2015-2019 by students involved in various fields of social, educational and aid activity as part of Erasmus Mundus ADVCANCES (Advanced Development in Social Work) master studies. The major asset of the publication is the presentation of different aspects of social and educational support in Poland, as well as social work and other assistance activities from the multicultural perspective in view of global changes and international education. The texts written by authors who have practical experience gained in their own countries and who are pursuing international careers inspire discussion on different aspects of social work all over the world. Increasing mobility of researchers, practitioners and users of assistance activities forces changes in thinking about the objectives and functions of these initiatives, which should be enriched by the outside perspective. There is no better way to discuss the identity of discipline, the variety of attitudes and universality of aid standards than recognising the diversity of perceiving the same phenomena. The researchers, students, academics and practitioners will find here many interesting issues, which can stimulate further discussions, research and social practices related to providing assistance to other people. ****** Zbiór prac badawczych z zakresu pracy socjalnej prowadzonych w latach 2015-2019 przez studentów zajmujących się różnymi obszarami działalności społeczno-wychowawczej oraz pomocowej w ramach programu studiów magisterskich Erasmus Mundus ADVCANCES (Advanced Development in Social Work). Atutem publikacji jest przedstawienie badania przez obcokrajowców różnych wymiarów pomocy społecznej i edukacyjnej w Polsce oraz pracy socjalnej i działań pomocowych z perspektywy wielokulturowej, globalnych przemian oraz międzynarodowej edukacji. Prezentowane teksty autorów – mających praktyczne doświadczenia zdobyte we własnych krajach, a obecnie rozwijających kariery zawodowe o zasięgu międzynarodowym – stanowią inspirację i punkt wyjścia do dyskusji o pracy socjalnej na całym świecie w jej różnorodnych odsłonach. Coraz większa mobilność badaczy, praktyków i usługobiorców działań pomocowych wymusza zmianę w myśleniu o celach, założeniach i funkcjach tych przedsięwzięć, które już nie tylko mogą, lecz powinny być wzbogacone perspektywą oglądu „z zewnątrz”. Nie ma bowiem lepszej drogi do dialogu o tożsamości dyscypliny, różnorodności podejść i uniwersalności standardów pomocowych niż rozpoznanie odmienności postrzegania tych samych zjawisk. Badacze, studenci, akademicy i praktycy znajdą w tym opracowaniu wiele interesujących tematów, które mogą stać się impulsem do dalszych dyskusji, rozwoju badań i praktyk społecznych związanych z misją niesienia pomocy drugiemu człowiekowi.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Rok wydania: 2021
Forma i typ
Gatunek
Czasopismo łączy w sobie zarówno praktykę, jak i teorię przekładu: zawiera analizy translatologiczne, eseje poświęcone krytyce przekładu, próbki tłumaczeń literackich, sylwetki tłumaczy, recenzje książek i wiele innych ciekawych artykułów z dziedziny translacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Rok wydania: 2021
Forma i typ
ISBN:
Warsztat ceramiczny w starożytnym mieście Porphyreon na wybrzeżu fenickim (współcześnie Jiyeh w Libanie) był badany podczas prac ratunkowych w 2004 roku przez misję CAŚ UW pracującą na stanowiskach Jiyeh i Chhîm. Warsztat ten działał na skalę lokalną, produkując przede wszystkim amfory i naczynia kuchenne. Stanowił on ważny element lokalnej gospodarki od połowy II wieku p.n.e. do VII wieku n.e. Zebrany tam materiał ceramiczny – naczynia i odrzuty produkcyjne – posłużył do przeprowadzenia studiów nad repertuarem form wyrabianych tam naczyń oraz do analiz masy glinianej używanej w tym celu. Te badania pozwoliły poznać drugi na wybrzeżu libańskim, po Berytusie, ośrodek produkcji naczyń ceramicznych działający w okresach hellenistycznym i rzymskim. Monografia prezentująca lokalną produkcję, przedstawia typologiczną i chronologiczną klasyfikację naczyń, a następnie omawia ją w kontekście trendów i zjawisk typowych dla fenickiej produkcji ceramicznej w omawianych okresach. Ogląd produkcji lokalnych warsztatów pozwala wysnuwać nowe wnioski na temat historii starożytnego handlu i rzemiosła w środkowej Fenicji. ****** The pottery workshop in the town of Porphyreon on the Phoenician coast (modern Jiyeh in Lebanon), a site midway between Beirut and Sidon (modern Saida), operated on a local scale, producing mainly amphorae and kitchen vessels. It was an important cog in the wheels of the region’s economy from the middle of the 2nd century BC to the 7th century AD. A Polish–Lebanese rescue project in 2004 probed a Hellenistic and Roman pottery production zone in the town. The assemblage of ceramic vessels and wasters that was recorded supported an extensive study of the local repertory of vessels produced, as well as the clay of which the were made. Porphyreon, thus, became the second, after Berytus, Hellenistic and Roman pottery production site to be excavated on the Lebanese coast, whereas laboratory analyses of the chemical composition of the clay have supplied a key criterion for distinguishing locally made vessels from other ceramic production in Phoenicia. The study presents the ceramic assemblage from Jiyeh, including a typological and chronological classification of the vessels, and discusses the finds in relation to trends and phenomena typical of Phoenician pottery production in the periods in question. The overall picture of local workshop output contributes important insights into the history of ancient trade and craftsmanship in central Phoenicia. A formal examination of the ceramic material, combined with a review of ancient sources, written and other, sheds light on the administrative status of the settlement in the Hellenistic and Roman periods, placing it convincingly in the hinterland of Sidon rather than Berytus. Moreover, it has added a unique small-town perspective to the study of the economy of ancient Phoenicia, based so far chiefly on data from the large urban centres like Sidon, Tyre and Berytus.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Rok wydania: 2021
Roślinna historia kultury. Autorki i autorzy artykułów zamieszczonych w numerze zastanawiają się, w jaki sposób humanistyka w czasach rewolucji naukowej mogłaby na nowo zająć się badaniem natury i jak powinna się zmienić pod wpływem najnowszych odkryć biologii. Reprezentując różne dyscypliny, m. in.: etnografię, antropologię, filozofię, literaturoznawstwo, historię gospodarczą, historię sztuki i wykorzystując różne metodologie, próbują opisać skomplikowane relacje nawiązywane przez rośliny i ludzi w obrębie wspólnych, historycznie zmiennych środowisk.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Rok wydania: 2021
Pismo recenzowane o profilu interdyscyplinarnym, istniejące od 1957 roku. Adresowane przede wszystkim do środowiska naukowego, nie pomija jednak czytelnika mniej profesjonalnego, zwłaszcza nauczycieli, studentów oraz inteligencji zainteresowanej problematyką humanistyczną. Publikuje artykuły problemowe (krajowe i zagraniczne) z zakresu różnych dyscyplin humanistycznych: literaturoznawstwa, historii, kulturoznawstwa, socjologii, filozofii, psychologii i językoznawstwa. Zamieszcza również przekłady oraz materiały i przyczynki, dyskusje i polemiki, recenzje i przeglądy. Teksty wchodzące w skład niniejszego numeru prezentują historyczne sposoby użycia terminu „rasa” w 3 obszarach: nauce, piśmiennictwie artystycznym z podróżopisarstwem i pamiętnikami włącznie oraz publicystyce politycznej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Rok wydania: 2021
Forma i typ
Autorzy artykułów zamieszczonych w numerze podejmują szeroki namysł nad przeszło dwustuletnimi dziejami recepcji powieści Jane Austen oraz ich możliwymi interpretacjami. Odsłaniają intrygujące konteksty tego pisarstwa, łącząc je ze współczesnymi badaniami nad nowoczesnością i kondycją podmiotu uwikłanego w różnego rodzaju relacje społeczne. Czytelnik odnajdzie tu zarówno interesujące, komparatystyczne studia poświęcone filiacjom kulturowym między twórczością autorki Dumy i uprzedzenia a spuścizną pisarzy takich jak: Woolf, Proust, James czy Conrad, jak i pogłębione analizy poszczególnych fenomenów tej prozy (np. konceptualizacji pojęcia krajobrazu w świetle angielskiej teorii estetycznej). Na uwagę zasługują także artykuły, w których przedstawiono, w jaki sposób Jane Austen oraz jej dzieła, m.in. dzięki licznym adaptacjom filmowym i telewizyjnym, twórczo rezonują w kulturze najnowszej, w tym w jej odmianie popularnej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Rok wydania: 2021
Forma i typ
Numer o tematyce filozoficznej, w którym Czytelnik odnajdzie krytyczną analizę jednego z najnowszych opracowań starogreckich sentencji z sanktuarium Apollona w Delfach, studium poświęcone aporiom wczesnoromantycznej historiozofii obecnym w pismach Novalisa oraz zajmującą rekonstrukcję sporu między Wilhelmem Fließem a Zygmuntem Freudem, w którym Fließ zarzucał Freudowi nieopatrzne wyjawienie Hermannowi Swobodzie i Otto Weiningerowi istotnych elementów wypracowanej przez siebie teorii dwupłciowości. Dwa inne teksty dotykają zagadnień z dziedziny teorii informacji i komunikacji. W pierwszym namysłowi poddano pytanie o możliwość oraz sposób badania etyczności wypowiedzi w świetle teorii aktów mowy. W drugim przybliża się Czytelnikowi wypracowane przez Marka Postera pojęcie „sposobu komunikacji”, które w prezentowanej odmianie teorii krytycznej pozwalać ma na analizę różnego rodzaju typów komunikacji i pól społecznych. Nieco odmienny, bo filozoficzno-teologiczny charakter wyróżnia artykuł, w którym zestawiono myśl Paula van Burena oraz Richarda L. Rubensteina, wyrastającą z doświadczenia Holocaustu interpretowanego w świetle toposu Bożego milczenia, która każe zmierzyć się z zagadnieniem sekularyzacji współczesnych społeczeństw.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej