Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(101)
Forma i typ
E-booki
(101)
Autor
Małecka-Ziembińska Edyta
(4)
Bartkowiak Piotr
(3)
Kańduła Sławomira
(3)
Kochalski Cezary
(3)
Przybylska Joanna
(3)
Białowąs Sylwester
(2)
Górska Anna
(2)
Kaczmarek Mirosława
(2)
Matuszak-Flejszman Alina
(2)
Mazurczak Anna
(2)
Mruk Henryk
(2)
Remlein Marzena
(2)
Strączkowski Łukasz
(2)
Szutowski Dawid
(2)
Wojciechowska Patrycja
(2)
Abramowicz Witold
(1)
Ankiel Magdalena
(1)
Bernal Arkadiusz
(1)
Bogucka Iwona
(1)
Borusiak Barbara
(1)
Buttler Dominik
(1)
Błaszczyk Paweł
(1)
Chodakowska Aneta
(1)
Cyfert Szymon
(1)
Czajkowska Katarzyna
(1)
Czapiewski Leszek
(1)
Dobska Monika
(1)
Elżbieta Gołata
(1)
Fazlagić Jan
(1)
Filipiak Dominik
(1)
Gaspars-Wieloch Helena
(1)
Gorynia Marian
(1)
Gruszczyńska-Brożbar Elżbieta
(1)
Gryko Józefa Monika
(1)
Grzelak Aleksander
(1)
Hybka Małgorzata Magdalena
(1)
Hęćka-Sadowska Aleksandra
(1)
Jankiewicz Jacek
(1)
Jankowska Barbara
(1)
Jurczak Marcin
(1)
Józefowski Tomasz
(1)
Kaczmarek Filip
(1)
Kaczmarski Marek
(1)
Kawacki Marek
(1)
Kaźmierczak Magdalena
(1)
Kaźmierczyk Jerzy
(1)
Kinelski Grzegorz
(1)
Kliber Agata
(1)
Kliber Paweł
(1)
Klimanek Tomasz
(1)
Klimczak Inga
(1)
Kluzek Marta
(1)
Koszel Maciej
(1)
Kotliński Grzegorz
(1)
Kowalczyk Magdalena
(1)
Krzakiewicz Kazimierz
(1)
Kuberska Ewelina
(1)
Kubiak Jarosław
(1)
Latuszek Natalia
(1)
Lańduch Paweł
(1)
Lemkowska Malwina
(1)
Malaga Krzysztof
(1)
Malewska Kamila
(1)
Masztalerz Marek
(1)
Matuszak Łukasz
(1)
Matysek-Jędrych Anna
(1)
Małyszko Jacek
(1)
Michoń Piotr
(1)
Mikołajczak Paweł
(1)
Mikołajczyk-Bator Katarzyna
(1)
Mizerka Jacek
(1)
Mińska-Struzik Ewa
(1)
Mroczek-Dąbrowska Katarzyna
(1)
Młodak Andrzej
(1)
Nestorowicz Renata
(1)
Niemiec Andrzej
(1)
Nowak Dariusz
(1)
Nowak-Mizgalska Hanna
(1)
Obrzeżgiewicz Dawid
(1)
Olejniczak Tomasz
(1)
Olejnik Iwona
(1)
Pachołek Bogdan
(1)
Pawlak-Lemańska Katarzyna
(1)
Perez Katarzyna
(1)
Pierański Bartłomiej
(1)
Pietrzak Michał
(1)
Pilarczyk Bogna
(1)
Redslob Alain
(1)
Romanowski Robert
(1)
Różańska Ewa
(1)
Sady Sylwia
(1)
Sajdak Maja
(1)
Sierpińska-Sawicz Agata
(1)
Sikorska Ewa
(1)
Skuza Agnieszka
(1)
Stefańska Magdalena
(1)
Stróżyna Milena
(1)
Stępień Beata
(1)
Szulczewska-Remi Aleksandra
(1)
Szymusiak Henryk
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(58)
2010 - 2019
(34)
2000 - 2009
(5)
Kraj wydania
Polska
(97)
Język
polski
(88)
angielski
(9)
101 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Rok wydania: 2019
Forma i typ
ISBN:
Monografia jest kompleksowym opracowaniem naukowym obejmującym szereg istotnych kwestii związanych z jakością buraka ćwikłowego jako surowca będącego źródłem metabolitów wtórnych wpływających na jakość sensoryczną i zdrowotną produktów spożywczych. W monografii przedstawiono aktualny stan wiedzy na temat rynku warzyw w Polsce. Opisano przeprowadzone badania składu jakościowego buraków, stosując metody oparte na spektrometrii mas, które pozwoliły na zidentyfikowanie nowych, dotąd nieopisanych saponin triterpenowych w różnych odmianach buraków ćwikłowych oraz zmian ich zawartości w czasie obróbki termicznej surowca oraz przechowywania wyprodukowanych przetworów. Przedstawiono wpływ przetwarzania surowca i przechowywania gotowych przetworów z buraka na cechy sensoryczne, w tym smak słodki i gorzki. Wskazano rolę saponin triterpenowych jako antyoksydantów, zwiększających wartość prozdrowotną produktów otrzymanych z tego surowca. Wyznaczono kryteria doboru surowców w celu otrzymania produktu spożywczego o wysokiej jakości sensorycznej i właściwościach prozdrowotnych. Wskazano potencjał aplikacyjny różnych odmian buraka ćwikłowego pod względem ich przydatności do wyrobu produktów spożywczych spełniających oczekiwania konsumentów, którzy w obecnych czasach szczególną uwagę zwracają na cechy prozdrowotne i sensoryczne nabywanych produktów spożywczych. W monografii wyjaśniono wpływ substancji naturalnych buraka ćwikłowego na zdrowie. Rezultaty badań naukowych przedstawione w niniejszej monografii mają istotny wpływ na aktualny stan wiedzy i dalszy rozwój zagadnień związanych z jakością surowca i jego przetworów, głównie w kwestii zdrowotności i cech sensorycznych zwiększających popyt finalnego produktu. Rezultaty badań dostarczają producentom żywności istotnej wiedzy o możliwościach doboru odmiany buraka do rodzaju otrzymywanego produktu, co może się przyczynić do rozwoju przemysłu rolno-spożywczego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Rok wydania: 2019
Autor
Forma i typ
ISBN:
Monografia powstała w wyniku projektu badawczego i stanowi interesującą poznawczo pracę podejmującą problematykę zwinności przedsiębiorstw w ujęciu strategicznym. Na podstawie szeroko zakrojonej analizy literatury przedmiotu autorka dokonała udanej konceptualizacji i operacjonalizacji konstruktu zwinności strategicznej wraz z opisem i empirycznym sprawdzeniem zmiennych oraz atrybutów opisujących badany konstrukt. Część empiryczna pracy pozwoliła wyłonić model zwinności strategicznej w powiązaniu z efektywnością funkcjonowania badanych przedsiębiorstw. Synteza wiedzy w dyscyplinie nauki o zarządzaniu, szczególnie w obszarze zarządzania strategicznego, interesujące poznawczo badania wykorzystujące modelowanie strukturalne oraz propozycja zwinności powiązanej z efektywnością to cenne rezultaty poznawcze, które powodują, że książka może stanowić punkt wyjścia do przyszłych zamierzeń badawczych podejmowanych przez przedstawicieli nauki, a także być źródłem rekomendacji dla kadry zarządzającej. Przeprowadzone w projekcie studia literaturowe oraz badania empiryczne na reprezentatywnej grupie przedsiębiorstw pozwalają na sformułowanie implikacji dla praktyki gospodarczej. Podstawową kwestią jest budowanie świadomości menedżerów w zakresie zdolności adaptacyjnych przedsiębiorstw ukierunkowanych na atrybuty zwinności strategicznej. Menedżerowie średnich i dużych przedsiębiorstw zdają sobie sprawę, jak ważna jest adaptacja oraz proaktywna orientacja strategiczna, tym niemniej nie wykorzystują w pełni potencjału szybkiego i efektywnego podejmowania zmian strategicznych. Książka stanowi wartościowy wkład w stan wiedzy oraz rozwój teorii nauk o zarządzaniu i pierwszą w Polsce pracę, która gruntownie przedstawia teoretyczną perspektywę podejścia opartego na zwinności strategicznej dla zrozumienia związków między wpływem otoczenia na kształtowanie strategicznego reagowania przedsiębiorstw oraz ich wynikami.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Rok wydania: 2018
Forma i typ
ISBN:
Zasób wiedzy podmiotów funkcjonujących na rynku jest niedoskonały i zróżnicowany. W książce przedstawiono możliwości działań niwelujących asymetrię wiedzy dotyczącej żywności, zarówno po stronie producenta, jak i konsumenta. Część empiryczna poświęcona została aktywności informacyjnej klienta, czyli poszukiwaniu i analizie informacji o produkcie na poszczególnych etapach procesu decyzyjnego oraz przekazywaniu takich informacji innym konsumentom. Celem pracy jest ustalenie zależności między poziomem wiedzy konsumentów a ich aktywnością informacyjną oraz związków tej zależności z asymetrią wiedzy między konsumentami a producentami żywności. Badania prowadzono od grudnia 2014 do kwietnia 2015 r. w Wielkopolsce. Zastosowano podejście interdyscyplinarne, ponieważ podjęta tematyka wywodzi się z zagadnień mikroekonomicznych (z ekonomiki informacji), w mniejszym stopniu analizowane kwestie odnoszą się do teorii ryzyka i niepewności, czerpią również z innych obszarów nauki: zarządzania czy ekonomii behawioralnej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Rok wydania: 2018
Forma i typ
ISBN:
Monografia pt. "Intuicja w podejmowaniu decyzji kierowniczych" stanowi interesującą poznawczo i oryginalną pracę dotyczącą problematyki intuicji w procesach podejmowania decyzji. Przemawia za tym ważkość podjętego problemu i jego wnikliwe ujęcie, oparte na solidnych podstawach teoretycznych, jednocześnie wzmocnione rzetelnymi badaniami empirycznymi. Na podstawie szeroko zakrojonej analizy literatury przedmiotu dokonano udanej konceptualizacji i operacjonalizacji intuicji w praktyce podejmowania decyzji poprzez zaprojektowanie autorskiego narzędzia umożliwiającego pomiar poziomu potencjału intuicyjnego oraz stopnia jego wykorzystania w procesach decyzyjnych. Narzędzie to może być z powodzeniem wykorzystane przez praktyków zarządzania w celu określenia braków kompetencyjnych w tym obszarze. W wyniku realizacji części empirycznej pracy zidentyfikowano i stworzono także typologię determinant wykorzystania intuicji w procesach decyzyjnych oraz dokonano hierarchizacji sytuacji i warunków decyzyjnych wymagających odwołania się do intuicji. Otrzymane w tym obszarze rezultaty mają także wymiar aplikacyjny poprzez uświadomienie decydentom szczególnej roli intuicji w określonych sytuacjach decyzyjnych. Za kolejny wkład w rozwój nauk o zarządzaniu uznać można nakreślenie i empiryczną weryfikację profilu intuicyjnego decydenta. Jako bardzo wartościowy recenzenci wydawniczy monografii ocenili opracowany przez autorkę konceptualny model procesu podejmowania decyzji integrujący intuicję z racjonalną analizą. W trakcie realizacji postępowania badawczego model ten został poddany rekonstrukcji, w wyniku której został sformułowany model empiryczny. W tym modelu sprecyzowano poszczególne etapy oraz podjęto próbę odtworzenia przebiegu procesu decyzyjnego zakładającego współistnienie podejścia intuicyjnego i racjonalnego w praktyce podejmowania decyzji. Zidentyfikowano etapy wspólne dla obydwu podejść oraz te, które je różnicują. Opinie menedżerów przyczyniły się do wyróżnienia faz procesu, w których szczególną rolę odgrywa intuicja, oraz tych o charakterze analitycznym. Efektem dialogu z decydentami było także zidentyfikowanie występujących między poszczególnymi fazami sprzężeń zwrotnych. Dodatkowo model ten został uzupełniony o determinanty, które decydują o przewadze podejścia intuicyjnego lub racjonalnego w realizowanym procesie decyzyjnym. Uzyskane w tym obszarze rezultaty poznawcze z pewnością mogą stanowić punkt wyjścia dla przyszłych zamierzeń badawczych podejmowanych przez przedstawicieli nauki. Przeprowadzone studia literaturowe oraz badania empiryczne na reprezentatywnej grupie przedsiębiorstw pozwalają na sformułowanie implikacji dla praktyki gospodarczej. Podstawową kwestią w tym aspekcie jest uświadomienie decydentom roli intuicji we współczesnych procesach decyzyjnych oraz możliwości jej doskonalenia, a także sformułowanie rekomendacji dla kadry zarządzającej dotyczących perspektyw wykorzystania intuicji w przyszłości. Podsumowując, można stwierdzić, że uzyskane rezultaty poznawcze wnoszą nowe treści do nauk o zarządzaniu, a opracowana monografia jest pierwszą w Polsce pracą, która gruntownie przedstawia problematykę intuicji w procesach podejmowania decyzji kierowniczych w wymiarze zarówno teoretycznym, jak i empirycznym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Rok wydania: 2018
Forma i typ
ISBN:
W dobie globalizacji gospodarki zjawiska ekonomiczne stały się bardziej złożone, wzrosła świadomość społeczna i środowiskowa, a nowe technologie otworzyły przed ludźmi niezwykłe możliwości w zakresie przetwarzania informacji oraz komunikacji. Zmiany te wywarły istotny wpływ na rachunkowość, która z biegiem lat ulegała ciągłym przeobrażeniom. W pewnym sensie dojrzała, przechodząc od ewidencji „realnych” i „obiektywnych” transakcji gospodarczych i prezentowania skutków tych zdarzeń w syntetycznej tabelarycznej formie do rejestrowania, pomiaru i opisywania zjawisk ekonomicznych, których istota nierzadko jest trudno uchwytna nawet dla profesjonalnych księgowych. Cechą wspólną tych zmian jest w rachunkowości coraz większy nacisk na komunikację, a dalej idąc, coraz większe jest znaczenie i zastosowanie języka naturalnego w rachunkowości. Celem książki jest identyfikacja, systematyka i objaśnienie problemów językowych stanowiących bariery komunikacji w rachunkowości rozumianej jako byt trójczłonowy obejmujący teorię, politykę i praktykę. Rozdział pierwszy został poświęcony omówieniu istoty rachunkowości jako zjawiska społecznego oraz wyjaśnieniu współzależności między teorią, polityką i praktyką rachunkowości w tym wymiarze. Przedstawiono również ewolucję poglądów na temat społecznych aspektów rachunkowości. Rozważono kwestię postrzegania rachunkowości jako nauki społecznej w różnych kontekstach. Zaprezentowano także relacje między nauką (o) rachunkowości a teorią, polityką i praktyką rachunkowości. Podjęto dyskusję nad kwestią paradygmatów rachunkowości i omówiono trzy konkurujące ze sobą paradygmaty badawcze rachunkowości, tj. paradygmat głównego nurtu, paradygmat interpretacyjny i paradygmat krytyczny, wskazując przy tym na ontologiczne, epistemologiczne, aksjologiczne i metodologiczne założenia tych paradygmatów. Zwieńczenie rozdziału stanowi prezentacja humanistycznych i społecznych nurtów badań w rachunkowości, wśród których wyróżniono nurt psychologiczny, socjologiczny, kulturowy, lingwistyczny, semiotyczny, filozoficzny, etyczny, religijny i gender/queer. Rozdział drugi dotyczy komunikacji w rachunkowości rozumianej jako byt trójczłonowy złożony z teorii, polityki i praktyki. Omówiono istotę, cechy i poziomy komunikacji oraz przedstawiono tradycje teorii komunikacji oraz wybrane ogólne modele komunikacji. Rozważono związki między komunikacją a rachunkowością. Przedstawiono rys historyczny naukowej refleksji nad komunikacją w rachunkowości, sposoby jej ujmowania w świetle różnych tradycji teorii komunikacji oraz kierunki badawcze w tym obszarze. Rozważono przydatność modeli komunikacji do analizowania procesów komunikacyjnych w rachunkowości. Szczegółowo opisano model komunikacji językowej Romana Jakobsona i przedstawiono możliwości jego wykorzystania w modelowaniu i badaniu komunikacji w rachunkowości. W rozdziale trzecim omówiono związki pomiędzy rachunkowością a językiem w dwóch wymiarach. W pierwszym wymiarze (język rachunkowości) postrzega się rachunkowość jako język (biznesu), a drugi wymiar (język w rachunkowości) dotyczy wykorzystania języka naturalnego w rachunkowości. Związki te rozpatrzono w czterech podejściach: strukturalnym, funkcjonalnym, semiotycznym i społecznym. Dokonano również systematyki badań nad językiem (w) rachunkowości, wskazując na przyjmowane paradygmaty, metodologie, podejścia dyscyplinarne oraz podejmowane tematy i problemy badawcze. Rozdział czwarty został w całości poświęcony realizacji celu głównego, czyli identyfikacji, systematyce i objaśnieniu problemów językowych stanowiących bariery komunikacji w rachunkowości. Opisano cel, przedmiot, zakres i metodologię badania oraz przedstawiono uzyskane wyniki. Przeanalizowano i objaśniono sześć zidentyfikowanych w toku badania grup problemów języka (w) rachunkowości, a mianowicie problem języka specjalistycznego, problem translacji, problem polisemii, problem irrelewancji, problem definicji i problem składni. Wskazano również na potencjalne sposoby ograniczenia lub eliminacji tych barier.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Rok wydania: 2018
The monograph is the result of the 60th International Conference of AIELF (Association Internationale des Economistes de Langue Française) having place on May 25-27, 2017 at the Poznań University of Economics and Business in Poland with over 120 participants from 25 countries around the world. The conference focused on The issues of economic development in a risked globalization and the book was created around this topic. The monograph consists of 32 chapters that cover the different area of globalization, integration, transformation, innovation, economic growth, monetary policy, public policy, climate changes, labor market, governance, finance and management. The scope of topics is very wide which is the result of broad locals’ problems important for authors geographically scattered around the world (among others Poland, Bulgaria, Spain, Morocco, Algeria, French Guiana, Canada). The monograph was published both in the classic version and in the form of an e-book. The publication is treated by the Francophone countries in Africa, South America, North America, Asia and Europe with approval and considerable recognition.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Rok wydania: 2018
Autor
Forma i typ
ISBN:
Prezentowana praca odwołuje się do założeń teorii organizacji i zarządzania, a pośrednio dotyczy teorii marketingu i metodologii badań marketingowych. Przedmiotem rozważań autora były uwarunkowania organizacyjno-metodologiczne oraz efekty badań, w tym także metodyczne aspekty pomiaru skuteczności badań marketingowych w firmach. Główny cel rozprawy to identyfikacja i klasyfikacja kategorii uwarunkowań postulowanego modelu skuteczności badań marketingowych w ujęciu teoretycznym, a następnie konstrukcja empiryczno-operacyjnego modelu pomiarowego i przeprowadzenie analitycznej diagnozy uwarunkowań (w tym wyjaśnienie związków pomiędzy czynnikami i efektami badań wraz ze wskazaniem kluczowych determinant) skuteczności badań marketingowych w firmach w sferze organizacyjnej i metodologicznej. Na strukturę rozprawy składają się dwie główne części, z których pierwsza (rozdział 1) to rozważania o charakterze teoretycznym, wyjaśniającym i koncepcyjnym. Wiele kwestii terminologicznych związanych z problematyką skuteczności badań omówiono właśnie w tym rozdziale; jego treść nawiązuje do zagadnień najważniejszych z punktu widzenia podjętego problemu badawczego. Drugą część rozprawy (rozdziały 2, 3 i 4) stanowią głównie empiryczno-analityczne podstawy umożliwiające weryfikację problemów badawczych i hipotez stawianych w świetle postulowanego modelu konceptualnego skuteczności badań marketingowych. W tej części przedstawiono jednocześnie model operacyjny i metodologię prowadzonych badań empirycznych, zawarto też analizę wyników badań empirycznych oraz uwzględniono uogólniające wnioski, których opis kontynuowany jest w zakończeniu. Podsumowując, pierwsza część pracy przedstawia kluczowe założenia teoretyczne dotyczące istoty, funkcji i procesów badań marketingowych oraz zagadnienia nawiązujące do znaczenia skuteczności badań marketingowych w firmach. Ponadto zawiera ona autorską refleksję nad określonymi uwarunkowaniami skuteczności badań marketingowych. Druga część książki przedstawia wyniki badań empirycznych, na podstawie których zdiagnozowano problem skuteczności badań marketingowych w firmach. Do najważniejszych rezultatów pracy należy zaliczyć: skupienie uwagi na słabo ustrukturalizowanej i opisanej w literaturze krajowej i zagranicznej problematyce skuteczności badań marketingowych; zidentyfikowanie, klasyfikację, systematyzację uwarunkowań organizacyjno-metodologicznych i efektów badawczych; wskazanie najważniejszych determinant owej skuteczności; zaproponowanie i opracowanie modelu i metody pomiaru skuteczności badań marketingowych oraz diagnozę związków występujących pomiędzy poszczególnymi uwarunkowaniami i efektami skuteczności badań marketingowych na gruncie statystycznych analiz i zastosowanych modeli równań strukturalnych (SEM).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Rok wydania: 2017
Forma i typ
ISBN:
Monografia ma charakter analizy politycznej, ekonomicznej i społecznej głównych zagadnień polityki rozwojowej Unii Europejskiej wobec Afryki Subsaharyjskiej. Przedstawia genezę zaangażowania unijnego w tym regionie. Określa podstawy prawne, instytucjonalne i polityczne polityki unijnej oraz zakres jej uwarunkowań globalnych. Identyfikuje bariery i dylematy rozwoju Afryki Subsaharyjskiej. Cechą opracowania jest aktualność podjętych zagadnień oraz podejście interdyscyplinarne, z dominującą rolą nauk politycznych i ekonomicznych. Autor opiera się na analizach naukowych i własnym doświadczeniu uczestnika prac Komisji Rozwoju Parlamentu Europejskiego oraz Wspólnego Zgromadzenia Parlamentarnego AKP-UE w latach 2004-2014.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Rok wydania: 2017
Forma i typ
ISBN:
W monografii przedstawiono obserwowane w ostatnim czasie zmiany metod przeprowadzania spisów ludności oraz ocenę ich jakości. Opisano ich zasięg oraz zróżnicowanie. Jednocześnie ukazano konsekwencje wprowadzanych rozwiązań. Omawiając różnorodne rozwiązania, podjęto dyskusję ich możliwości oraz ograniczeń. Kompleksową ocenę jakości spisów przeprowadzono najpierw w odniesieniu do kryteriów jakości według definicji Eurostatu, a następnie oceniając badanie pod względem demograficznym, zwłaszcza w zakresie kompletności. W szczególności przedstawiono następujące problemy: - dyskusję podstawowych pojęć i własności spisu ludności, - wskazanie konsekwencji przyjęcia określonej definicji ludności spisowej, - klasyfikację i prezentację metod przeprowadzania spisów, - ocenę jakości spisów, ich możliwości i ograniczeń w świetle międzynarodowej definicji jakości badań statystycznych, - przedstawienie rodzajów błędów i metod ewaluacji spisów ludności, - ocenę kompletności spisu NSP 2011, - próbę odpowiedzi na pytanie o perspektywy spisu ludności w świetle dostępnych źródeł danych i rozwoju metodologii, z uwzględnieniem międzynarodowych standardów statystyki publicznej. Głównym powodem zmian metodologii przeprowadzania spisu była chęć redukcji kosztów, ale wszystkie państwa zgodnie podkreślają także dążność do poprawy jakości wyników spisu. Ograniczenie kosztów spisu można osiągnąć w różny sposób, jednak niewątpliwie największe znaczenie w tej kwestii ma decyzja dotycząca wykorzystywanych źródeł danych. Dlatego tak istotne jest rozstrzygnięcie dotyczące tradycyjnego spisywania całej populacji bądź ograniczenia się tylko do podstawowych pytań demograficznych (krótki formularz), podczas gdy odpowiedź na pytania dotyczące kwestii społecznych i ekonomicznych (długi formularz) opracowana jest na podstawie reprezentacyjnego badania gospodarstw domowych. Zasadnicza zmiana dotyczy w szczególności wykorzystania danych rejestrów administracyjnych i innych źródeł pozastatystycznych przy rezygnacji z tradycyjnego badania w terenie. W dyskusji podstawowych pojęć i własności spisu ludności zwrócono uwagę na właściwe rozumienie i interpretację właściwości spisów tak w kontekście metody ich przeprowadzania, jak również jakości. Wykazano bezzasadność twierdzeń o niespełnieniu przez spisy oparte na rejestrach wymogu powszechnego i indywidualnego spisywania. Omawiając konsekwencje przyjęcia określonych definicji ludności spisowej rezydującej i faktycznej, wskazano na sięgające 1,5 mln osób rozbieżności szacunków wynikające ze sposobu ujęcia migracji długookresowych oraz odwoływania się do obowiązujących regulacji prawnych. Przy ocenie jakości spisu jako badania statystycznego skorzystano z międzynarodowej definicji jakości badań statystycznych, oceniając je według sześciu kryteriów: (i) przydatności, (ii) dokładności, (iii) terminowości i punktualności, (iv) dostępności i przejrzystości oraz (v) porównywalności i (vi) spójności. W zakresie klasyfikacji rodzajów błędów i metod ewaluacji spisów zaprezentowano autorskie zestawienie rodzajów błędów nielosowych z uwzględnieniem źródeł danych wykorzystywanych w badaniu. Podjęto też próbę kompleksowej ewaluacji spisu z perspektywy demograficznej, jako badania stanu i struktury ludności, odnosząc ocenę kompletności do NSP 2011. Zastosowano różne metody analizy demograficznej z wykorzystaniem jednego oraz kilku źródeł informacji. Badaniem kompletności objęto całą populację ze szczególnym uwzględnieniem niemowląt, dzieci oraz osób starszych. Spośród metod demograficznych zastosowano analizę ‘przetrwania między urodzeniem a spisem’, metodę ‘postarzania’ zgodnie z prawdopodobieństwem przeżycia według odpowiednich dla danego wieku i roku kalendarzowego tablic trwania życia oraz analizę stanu i porządku wymierania stulatków. Oceniając jakość spisu z 2011 r., wykorzystano dane poprzednich spisów, w szczególności NSP 2002, ewidencji ruchu naturalnego ludności w zakresie urodzeń i zgonów, bieżących bilansów ludności. W niezbędnym zakresie wzbogacono je danymi rejestrów administracyjnych oraz instytutów statystycznych innych państw, spisu ludności w Anglii i Walii w 2011 r., co pozwoliło wprowadzić elementy tzw. statystyki lustrzanej. W dyskusji perspektyw spisu ludności odwołano się do rekomendacji organizacji międzynarodowych oraz koncepcji spisu planowanego na 2021 rok w Polsce. Rozważania te stanowią ustosunkowanie się autorki do przedstawionych w dokumentach GUS propozycji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Rok wydania: 2017
Forma i typ
ISBN:
Pionierska monografia z zakresu teorii finansowania przedsiębiorstw społecznych, zawierająca również wnioski praktyczne i zalecenia dla kadry kierowniczej przedsiębiorstw społecznych. Łączy perspektywę polską z europejską i globalną. Publikacja ma na celu identyfikację dotychczasowych i przewidywanych źródeł oraz instrumentów zasilania kapitałowego przedsiębiorstw społecznych stanowiących podstawową determinantę rozwoju ich potencjału ekonomiczno-społecznego. Autor rozważa typologię przedsiębiorstw społecznych, bogactwo form ich działalności, różnorodności zasad i instrumentów finansowania. Przedstawia też doświadczenia innych krajów w zakresie wspierania przedsiębiorstw społecznych. Wypracowuje własną koncepcję struktury organizacyjnej procesu emisji obligacji wpływu społecznego (SIB) i model cyklu obiegu kapitału na rynku obligacji wpływu społecznego. Podstawą są tu przeprowadzone przez autora badania empiryczne.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Rok wydania: 2012
Forma i typ
ISBN:
This e-book aims to present the most critical aspects of knowledge about using experiments in economics and practical tools for using them. The topic is extended to the more advanced and increasing in popularity area of biometric research. The book is divided into three parts mirroring experimentation. The first part provides theoretical background and tips about organising own research. The chapter is concluded with a guide focused on writing a research report in APA style. This part includes an example of the actual research report. The next part has two chapters, and both are guided tours allowing to plan and conduct eye-tracking research and electrodermal activity research (EDA). The chapters contain details about preparing experiments, conducting them, using the dedicated software to analyse collected data and interpreting the default charts. The last part is devoted to the data analysis and is universal, goes beyond the biometric experiments. There are three chapters in this part covering the standard procedures used in the analysis of experiments. The first part includes tests for one hypothesis: parametric t-test and One-Way ANOVA and non-parametric siblings: Mann Whitney U test and Kruskal-Wallis test. The next part describes tests allowing testing more hypotheses: ANOVA without repetition and ANOVA with repetitions. Furthermore, the last chapter deals with dependent samples, which are a popular approach in experiments. This part describes the dependent sample t-test and Wilcoxon test. The effect sizes calculations are included; each test is shown with screenshots from SPSS and some additional screenshots from Excel. This approach allows following the procedure step by step. The examples help easily understand procedures and interpretations; they were chosen from areas of sustainability and innovations to match the general idea of the e-books series prepared within the CENETSIE program. The book contains texts that can be useful in the teaching process. It can be helpful in graduate programs in economics and business schools. Programs of doctoral schools cab benefit from this book as well.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Rok wydania: 2012
Forma i typ
ISBN:
Innovation and sustainable development have become buzzwords in the 21st century with the idea of creative destruction launched by Joseph Alois Schumpeter being the base for evolutionary economics. However, new institutional economics helps to understand the necessity of support provided to entrepreneurs and innovators by science and administration to reduce the risk of launching the said innovations. This e-book is devoted to selected types of innovation. Every type of innovation is described with the use of theoretical background and is enriched by adequate case study. Traditional division into four types of innovation, proposed by J.A. Schumpeter (1934), containing product, process, organizational and marketing innovations, was widely accepted, including European Union institutions (OECD/Eurostat, 2008). The concept of innovation has long been dominated by a technical approach to the innovation process, despite the economic arguments exposed by one of the precursors of the theory of innovation and, at the same time, the school of evolutionary economics—Joseph Alois Schumpeter. Frequently, in the context of innovation, it is indicated that organizational and marketing aspects play a part in the successful introduction of innovation onto the market. The structure of the book is based on the typology proposed by Keeley, Walters, Pikkel and Quinn (2013), which focuses on the economic character of innovations. Ten types of innovation are directly related to Schumpeter’s and Oslo Manual classification. A new set of innovations emphasize the economic side of innovation process. The technical novelties are to support new configuration, offering or customers’ experience. This new approach is based on presumptions coming from design thinking idea, leading to user—driven innovation and on cooperation with institutions and entities supporting innovation process. The chapters are devoted to every type of innovation, grouped into three major parts: innovations based on configuration, offering and experience. In the book, configuration includes types of innovations focused on innermost workings of an enterprise and its business system. Offering part contains the types of innovations, that are focused on an enterprise’s core product (good or service), or a collection of its products. The last part, dedicated to innovations based on experience, is focused on more customer-facing elements of an enterprise and its business system.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Rok wydania: 2011
Monografia stanowi kompleksowe ujęcie zagadnień z zakresu innowacji opakowaniowych. Zawiera charakterystykę przesłanek, kategorii i kierunków rozwoju innowacji na rynku opakowań produktów konsumpcyjnych wraz z rozwiązaniami praktycznymi. W rozdziale pierwszym scharakteryzowano rynek opakowań w Polsce na tle światowym oraz przedstawiono pojęcie, klasyfikację i determinanty rozwoju innowacji na omawianym rynku. Ponadto omówiono teoretyczne ujęcie procesu rozwoju i komercjalizacji innowacji opakowaniowych. W rozdziale drugim szczegółowo zaprezentowano innowacje materiałowe w segmencie opakowań ze szczególnym naciskiem na rozwiązania, które są zgodne z zasadami gospodarki o obiegu zamkniętym, filozofią zrównoważonego rozwoju oraz zasadami ekoprojektowania opakowań. Rozdział trzeci zawiera szeroką charakterystykę innowacji konstrukcyjnych i technologicznych. Kolejny poświęcono najbardziej powszechnej kategorii innowacji opakowaniowych, tj. innowacjom marketingowym. Omówiono w nim aktualne rozwiązania w zakresie formy konstrukcyjnej opakowań, grafiki, kolorystyki oraz logotypu marki. Ponadto zaprezentowano przesłanki wdrażania tych rozwiązań, kierunki ich rozwoju, a także podano przykłady skutecznych działań z zakresu wdrażania innowacji marketingowych w segmencie dóbr konsumpcyjnych, głównie na rynku polskim. W rozdziale piątym przybliżono zagadnienia związane z projektowaniem innowacyjnych opakowań w odniesieniu do rynkowych, prawnych, technologicznych, ekonomicznych i ekologicznych aspektów tego procesu. Rozdział szósty monografii powstał we współpracy z firmami z branży opakowaniowej, naukowcami oraz projektantami. Zawarto w nim opis czterech unikatowych projektów, ukazujący proces projektowania z różnych perspektyw, a także poruszono aspekty związane z fazą poszukiwania rozwiązań, testowania i prototypowania.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Rok wydania: 2011
Forma i typ
ISBN:
“This book is not addressed to the learned, or to those who regard a practical problem merely as something to be talked about,” with this sentence English philosopher Bertrand Russell began The Conquest of Happiness and it has become an inspiration for me and a starting point for my analysis. Staying true to Russell's ideas, I have written a book which—I believe—can be addressed to all (scholars as well) who are interested in happiness and how it can be achieved. I have placed my considerations on happiness in the areas we all know: family, marriage, children and gender. When writing the book I surfed through Internet forums and analysed the results of scientific studies in order to scrutinise Russell's seven causes of unhappiness: competition (when investing in children), boredom (of doing housework), fatigue (of double shift), envy and comparisons of mothers, males’ sense of sin, persecution mania and new fathers’ fears of public opinion. Let's be honest: my findings are not always nice. Not infrequently, the results of scientists' work contradict what we believe. Read it only if you are ready to face new and unexpected.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Rok wydania: 2010
Forma i typ
ISBN:
Osiągnięcia technologiczne i informatyczne gospodarki 4.0 stały się motywacją do wprowadzania na rynku finansowym nowych produktów i usług finansowych oferowanych w świecie cyfrowym i odpowiadających na potrzeby zmieniającego się rynku finansowego. W ten sposób narodziły się innowacje finansowe w gospodarce 4.0. Z jednej strony dają one duże możliwości rozwoju, z drugiej są nowym wyzwaniem, z którym muszą się zmierzyć zarówno instytucje nadzorujące i organizujące ten rynek, jak i jego uczestnicy. W książce dokonano charakterystyki i oceny wybranych innowacji finansowych powstałych dzięki osiągnięciom gospodarki 4.0, której dynamiczny rozwój stał się istotnym elementem obecnych czasów. Autorzy, pracownicy Instytutu Finansów Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, skupili się kolejno na: wykorzystaniu technologii blockchain w finansach, obrocie i opodatkowaniu kryptowalut, emisji cyfrowych tokenów, pozyskiwaniu kapitału za pomocą crowdfundingu z nagrodami, oferowaniu usług w bankowości cyfrowej i za pomocą aplikacji PFM wspierającej zarządzanie domowym budżetem, porównaniu doradcy 2.0 i robodoradcy oraz wykorzystaniu algorytmów uczenia maszynowego w budowie i zarządzaniu portfelem inwestycyjnym, a także na zmianach technologicznych w audycie finansowym. Przy tym poszukiwali odpowiedzi na pytanie o to, w którym kierunku podąża współczesny rynek finansowy działający w środowisku nowoczesnych technologii. Odpowiedź tę znaleźli dzięki opartej na najnowszej literaturze przedmiotu charakterystyce i analizie mocnych i słabych stron oraz szans i zagrożeń rozwoju różnych innowacji finansowych. Zachęcamy do sięgnięcia po tę pozycję wszystkie osoby zainteresowane problematyką gospodarki 4.0, szczególnie w aspekcie ekonomicznym i prawnym, podejmujące różnego rodzaju wyzwania związane ze współczesnymi finansami. Mamy nadzieję, że przedstawione przez nas treści pozwolą Czytelnikowi rozwinąć horyzonty i staną się inspiracją do kolejnych żywych dyskusji na temat zmieniającego się świata finansów i przyszłości gospodarki światowej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Rok wydania: 2009
Forma i typ
ISBN:
Książka jest pierwszym na polskim rynku wydawniczym przeglądem innowacji stosowanych w przedsiębiorstwach komunikacji publicznej, a także wprowadzanych w organizacji przewozów transportu publicznego. Autor usystematyzował wiedzę na temat podstawowych grup stosowanych innowacji, a także dokonał ich analizy pod kątem zgodności z definicją i modelami tworzenia i wdrażania innowacji obecnymi w naukach ekonomicznych. Czy wprowadzanie innowacji w przedsiębiorstwach transportu publicznego to jedynie zabieg wizerunkowy? Czy też przeciwnie, za ich wdrażaniem przemawia realizacja długofalowych celów przedsiębiorstwa (organizacji), a innowacje stanowią element długofalowej strategii rozwoju organizacji i efektywnego zarządzania nią? Na rynku transportu publicznego powstaje ciekawa płaszczyzna potencjalnego konfliktu między celami społecznymi i związanymi z realizacją celu publicznego a priorytetami zarządczymi służącymi osiąganiu celu ekonomicznego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Rok wydania: 2008
Polecamy książkę, która jest jak bardzo dobra multiwitamina. Dostarcza kompleksowego wsparcia osobom, które chcą poznać świat finansów i funkcjonować w tym świecie, a zatem jest wsparciem dla szerokiego grona czytelników. Kompleksowość wiąże się z szerokim spektrum poruszanych zagadnień: od finansów osobistych po finanse międzynarodowe, od finansów publicznych po finanse przedsiębiorstw, od prostych instrumentów finansowych, jak czek, po te notowane na giełdach papierów wartościowych. Co ważne, zagadnienia te przedstawiono w świetnie przyswajalnej pigułce. Przyswajalność tej pigułki wynika z formy i języka przekazu. Czytelnik znajdzie tu przejrzyste definicje i liczne przykłady oraz ilustracje. Znajdzie też zadania, które umożliwią mu weryfikację zdobytej wiedzy. Choć podręcznik był tworzony z myślą o młodzieży przygotowującej się do Ogólnopolskiej Olimpiady Wiedzy o Finansach „Finansomania”, z pewnością będzie też wsparciem dla wielu innych czytelników i poszerzy grono finansomaniaków.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Rok wydania: 2008
W marcu 2020 roku Polska zatrzymała się na chwilę. Z pewnym niedowierzaniem przyglądaliśmy się rozwojowi pandemii COVID-19. Gospodarki narodowe stanęły przed wieloma wyzwaniami. Początkowo zawiodła logistyka, brakowało środków ochrony osobistej, środków dezynfekcyjnych, respiratorów. Potem zabrakło pracy, bo zamknięto niektóre punkty usługowe. Ograniczono dostęp do placówek ochrony zdrowia, placówek kulturalnych, zakładów pracy, urzędów. Pandemia wstrząsnęła gospodarkami narodowymi na tyle mocno, że można mówić o wpadnięciu tych gospodarek w kryzys pandemiczny, zwany też kryzysem COVID-19 i kryzysem 2020+. Aktualność problematyki skłoniła autorów do przygotowania opracowań, poprzez które włączają się w nurt dyskusji nad funkcjonowaniem gospodarki w cieniu pandemii. Publikacja jest adresowana do wszystkich osób zajmujących się problematyką funkcjonowania gospodarki w warunkach pandemii COVID-19, zwłaszcza do pracowników naukowych oraz tych odbiorców, którzy interesują się wpływem pandemii na życie społeczno-gospodarcze w Polsce.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Rok wydania: 2008
Forma i typ
ISBN:
The aim of this book is to present the most important issues related to sustainable development (SD) and corporate social responsibility (CSR). They are discussed from a macro and micro perspective, both in the form of theoretical foundations of these concepts and practical examples of companies operating in Central and Eastern European countries that have implemented these ideas in their daily operations and translated them into corporate and functional strategies. The book consists of four parts. The first one is theoretical in its assumptions and is devoted to explaining the key concepts of sustainable development (SD) and corporate social responsibility (CSR). The authors describe the determinants of sustainable development in the contemporary world, including the most important ones, such as globalization, climate change, poverty, unlimited consumption, as well as limited access to natural resources - all in relation to the goals of sustainable development. The chapter also discusses the concept of corporate social responsibility (CSR), which is now recognized as the process by which business contributes to the implementation of sustainable development. How sustainable development (SD) and corporate social responsibility (CSR) are incorporated into the organization's strategies and influence the corporate strategy on the corporate and functional areas of the organization is presented in the last chapter of the first part of the e-book. The next part of the e-book helps readers understand the concepts of SD and CSR in the field of organizational strategy - in strategic management, and at the level of functional strategies—marketing, human resources, marketing research, accounting and operational management. The authors explain the reasons why companies need to consider the local and global perspective when setting SDGs, and the existence of potential conflicts within them. Taking into account the area of ​​marketing, the authors point to the increase in environmental and social awareness of all stakeholders, which translates into changes in the criteria for decision-making by managers and risk assessment. The issue of sustainability is also the subject of market research. Companies producing products and services, institutions dealing with environmental or consumer protection, scientists and students conduct many research projects related to, inter alia, much more. How to use secondary data for analysis and how to prepare, conduct, analyze and interpret the results of primary research in that area are discussed in detail in the next chapter of this section. The concept of SD also refers to the basic functions of human resource management (HRM)—recruitment, motivation, evaluation and control. They should take into account SD not only for the efficiency of the organization and long-term economic benefits, but also for ethical reasons. Thanks to the SHRM, the awareness and behavior of the entire organization can strongly express sustainable goals in the planning and implementation of the overall corporate strategy. The growing importance of the idea of ​​SD and the concept of CSR also resulted in the need for accounting and finance to develop solutions enabling the provision of information on the methods and results of implementing these concepts in entities operating on the market. This part of the book also examines manufacturing activities in the context of sustainability. As a result, many problems arise: waste of resources, mismanagement, excessive energy consumption, environmental pollution, use of human potential, etc. The chapter presents such concepts as: zero-waste, lean-manufacturing, six-sigma, circular production, design and recycling products in the life cycle as well as ecological and environmentally friendly production. The next two parts of the e-book contain examples of companies from Central and Eastern Europe that used SD goals in their strategies, questions and tasks for readers.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Rok wydania: 2005
Forma i typ
ISBN:
The aim of the e-book is to present the theoretical, cognitive and practical aspects of the essence and complexity of operational management in a production company. The presented modern production methods together with the challenges and problems of contemporary enterprises should better help to understand the issues of sustainable development, with particular emphasis on waste. The book consists of six chapters devoted to relevant and topic issues relating to the core business of an industrial enterprise. Chapter 1 The nature of the industrial enterprise is an introduction to further considerations and deals with the essence of the basic aspects of the company. Both popular and less known definitions of an enterprise, its features, functions and principles of operation are presented. An important part of the chapter is the presentation and formulation of strategic, tactical and operational goals. Moreover, the division of enterprises is presented with the use of various criteria and the features of the industrial market, which make it distinct. Chapter 2 The operational management evolution and its role in the industrial enterprise discusses the evolution and concept of production and operational management. The management levels were also presented, indicating their most important functions. An integral part of the chapter is the essence of the production system, viewed through the prism of the five elements. Chapter 3 Functions and role in operations management presents the issues concerning the organization of production processes, production capacity and inventory management. This part also presents considerations on cooperation and collaboration between enterprises in the process of creating value. Chapter 4 Traditional methods used in operational activities focuses on methods such as benchmarking, outsourcing, core competences, JIT, MPR I and MRP II, as well as TQM and kaizen. Knowledge of these methods should contribute to understanding the activities of modern enterprises, the way of company functioning, the realization of production activities, as well as aspects related to building a competitive position. Chapter 5 Modern methods used in production-operations management discusses the less common and less frequently used production methods, based on a modern and innovative approach. In particular, it was focused on: Shop Floor Control and cooperative manufacturing, environment-conscious manufacturing (ECM) and life-cycle assessment ( LCA), waste management and recycling, Electronic Data Interchange (EDI), virtual enterprise, World Class Manufacturing (WCM), Quality Function Deployment (QFD) and House of Quality (HOQ), theory of constraints (TOC), Drum Buffer Rope (DBR), group technology (GT) and cellular manufacturing (CM), Demand Chain Management and competitive intelligence (CI). In the last section discusses: the role of sustainable statistical process control and Computer-Aided Process Planning in context formatting of information management. Chapter 6 Problems of sustainable development and challenges related to production and operations management describes the problem and challenges related to production and operations activities. In particular, attention was paid to the threats related to changes in global warming, the growing scale of waste, or the processes of globalization. It was pointed out that the emerging problem may be both a threat and a chance for the development of enterprises. An integral part of the chapter are also considerations on technical progress, innovation and the importance of human capital in operational activities.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej