Sortowanie
Źródło opisu
Katalog Główny
(3059)
IBUK Libra
(65)
Wolne Lektury
(47)
Forma i typ
Książki
(2778)
Proza
(735)
Audiobooki
(219)
Publikacje popularnonaukowe
(193)
Komiksy i książki obrazkowe
(185)
E-booki
(112)
Poradniki i przewodniki
(104)
Publikacje dydaktyczne
(100)
Publikacje dla niewidomych
(90)
Poezja
(73)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(71)
Publikacje naukowe
(38)
Druki ulotne
(36)
Filmy i seriale
(35)
Publikacje fachowe
(16)
Mapy
(5)
Muzyka
(5)
Albumy i książki artystyczne
(4)
Pliki i bazy danych
(4)
Rysunki
(4)
Publikacje informacyjne
(3)
Publikacje promocyjne
(2)
Dramat (rodzaj)
(1)
Grafiki
(1)
Nuty
(1)
Powieść
(1)
Programy komputerowe
(1)
Publikacja dla niewidomych
(1)
Dostępność
dostępne
(8238)
wypożyczone
(728)
tylko na miejscu
(140)
nieokreślona
(66)
Placówka
Oddział dla Dzieci "Tajemniczy Ogród"
(1673)
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(617)
Filia nr 7
(1349)
Filia nr 3
(1409)
Filia nr 1
(1488)
Filia nr 2
(932)
Filia nr 4
(851)
Filia nr 5
(212)
Filia nr 12
(495)
Czytelnia dla Dorosłych
(122)
Czytelnia Regionalna
(24)
Autor
Strzałkowska Małgorzata (1955- )
(78)
Strzałkowska Małgorzata (1955- ). ABC...uczę się!
(53)
Aparicio Núria (1982- )
(52)
Dolz Carme (1975- )
(52)
Paleta Alicja
(52)
Beaumont Émilie (1948- )
(34)
Batorska Beata
(31)
Nagin Piotr
(30)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(29)
Fabianowska Małgorzata
(24)
Black David
(20)
Drewnowski Jacek (1974- )
(20)
Somerville James
(20)
Zarawska Patrycja (1970- )
(20)
Cuisin Michel
(18)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(18)
Kowalska Dorota
(18)
Kozłowska Urszula (1958-2018)
(16)
Kulińska Aleksandra
(16)
Webb Holly
(16)
Webb Holly. Zaopiekuj się mną
(16)
Świderski Jan (filolog)
(16)
Katō Kazue (1980- )
(15)
Lasoń-Długosz Alicja
(15)
Sekuła Aleksandra
(15)
Williams Sophy (1965- )
(15)
Cedro Adam
(14)
Sobich Danuta
(14)
Dobrowolski Patryk
(13)
Selley Lindsey
(13)
Bereda Andrzej
(12)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(12)
Frątczak-Rodak Monika
(12)
Usenko Natalia (1969- )
(12)
Basiak Marta
(11)
Fabisińska Liliana (1971- )
(11)
Gibka Sławomira
(11)
Korczak Janusz (1878?-1942)
(11)
Krella-Moch Aneta (1969- )
(11)
Kwietniewska-Talarczyk Marzena (1957- )
(11)
Kłos Joanna (graficzka)
(11)
Llimós Anna
(11)
Marlier Marcel (1930-2011)
(11)
Nawrocka Ewa
(11)
Przewoźniak Marcin (1969- )
(11)
Łukasiak Marta
(11)
Cartwright Stephen (1947-2004)
(10)
Janicki Artur
(10)
Kotwica Wojciech
(10)
Kwietniewska-Talarczyk Marzena (1957- ). Zaopiekuj się mną!
(10)
Llimós Anna. Do dzieła!
(10)
Malicki Marcin
(10)
Naczyńska Zuzanna
(10)
Szoblik Dorota
(10)
Zabaryło-Duma Ewa
(10)
Astley Neville
(9)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(9)
Czarnecka-Szostek Maria
(9)
Domańska Joanna (1970- )
(9)
Galewska-Kustra Marta
(9)
Kijowska Elżbieta (1950- )
(9)
Zdęba Beata (1965- )
(9)
Żukowski Jarosław
(9)
Baker Mark (1959- )
(8)
Butterfield Moira (1961- )
(8)
Delahaye Gilbert (1923-1997)
(8)
Frączek Agnieszka (1969- )
(8)
Głowińska Anita
(8)
Kwiatek Leszek
(8)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(8)
Ochab Janusz (1971- )
(8)
Pimont Marie-Renée
(8)
Południak Marcin
(8)
Remuszko Piotr
(8)
Strzałkowska Małgorzata (1955- ). Bajeczki dla maluszka
(8)
Winiarska Grażyna (1951- )
(8)
Bolitho Kim
(7)
Boradyń-Bajkowska Anna
(7)
Crossley David
(7)
Darnowska Agata (1990- )
(7)
Disney Walt (1901-1966)
(7)
Dixon Dougal
(7)
Furczyk Bożena (1970- )
(7)
Głowińska Anita. Kicia Kocia i Nunuś
(7)
Jaworek Danuta
(7)
Krzyżanek Joanna
(7)
Kusz Jolanta
(7)
Ligocka Roma (1938- )
(7)
Ludwiczak Bolesław
(7)
Mól Krystyna
(7)
Panek Edyta
(7)
Rydz Marta
(7)
Shephard David (ilustrator)
(7)
Skalska Katarzyna
(7)
Szarek Jarosław (1963- )
(7)
Wieliczka-Szarek Joanna. Kocham Polskę
(7)
Wieliczka-Szarkowa Joanna
(7)
Wójcik Elżbieta
(7)
Allman Howard
(6)
Bator Agnieszka
(6)
Rok wydania
2020 - 2024
(480)
2010 - 2019
(1224)
2000 - 2009
(907)
1990 - 1999
(397)
1980 - 1989
(108)
1970 - 1979
(30)
1960 - 1969
(11)
1940 - 1949
(4)
1930 - 1939
(2)
1920 - 1929
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1378)
1901-2000
(55)
1989-2000
(35)
1945-1989
(26)
1918-1939
(7)
1901-1914
(5)
1801-1900
(2)
2001-2001-
(2)
1914-1918
(1)
1939-1945
(1)
1945-19891989-2000
(1)
2001
(1)
2001-1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(3130)
Holandia
(10)
Wielka Brytania
(8)
Szwecja
(6)
Ukraina
(6)
Niemcy
(2)
Luksemburg
(1)
nieznany (p)
(1)
Rosja
(1)
Hiszpania
(1)
nieokreślony (s.l.)
(1)
Język
polski
(3096)
angielski
(30)
ukraiński
(6)
niemiecki
(3)
niderlandzki
(1)
nieznany (f p)
(1)
francuski
(1)
nieznany (pl)
(1)
nieznany (po)
(1)
słoweński
(1)
Odbiorca
Dzieci
(985)
0-5 lat
(544)
6-8 lat
(483)
9-13 lat
(114)
Młodzież
(96)
Niewidomi
(91)
Rodzice
(41)
14-17 lat
(39)
Szkoły wyższe
(18)
Nauczyciele
(10)
Szkoły podstawowe
(10)
Niedowidzący
(5)
Psycholodzy
(5)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(4)
Dla małych dzieci
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Pedagodzy
(3)
Przedszkola
(3)
Bibliotekarze
(2)
Dorośli
(2)
Klasa 1.
(2)
Lekarze
(2)
Nauczyciele języka polskiego
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Poziom podstawowy
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Szkoły specjalne
(2)
Wychowawcy małych dzieci
(2)
8-13 lat
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Klasa 1
(1)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Literatura angielska
(1)
Literatura polska
(1)
Logopedzi
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Neurolodzy dziecięcy
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Pediatrzy
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Psychiatrzy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Studenci
(1)
Terapeuci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Ukraińcy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(691)
Literatura angielska
(139)
Literatura amerykańska
(137)
Literatura hiszpańska
(66)
Literatura francuska
(43)
Literatura niemiecka
(39)
Literatura szwedzka
(25)
Literatura japońska
(22)
Literatura kanadyjska
(15)
Literatura włoska
(15)
Literatura belgijska
(11)
Film amerykański
(10)
Literatura duńska
(9)
Literatura irlandzka
(9)
Literatura norweska
(7)
Literatura indyjska
(5)
Literatura australijska
(4)
Literatura ukraińska
(4)
Film francuski
(3)
Literatura czeska
(3)
Literatura fińska
(3)
Literatura niderlandzka
(3)
Literatura szkocka
(3)
Film angielski
(2)
Film belgijski
(2)
Film chiński
(2)
Film polski
(2)
Literatura angielskia
(2)
Literatura holenderska
(2)
Literatura islandzka
(2)
Literatura nowozelandzka
(2)
Literatura rosyjska
(2)
Literatura słowacka
(2)
Literatura węgierska
(2)
Film duński
(1)
Film kanadyjski
(1)
Film koreański
(1)
Film libański
(1)
Film niemiecki
(1)
Film norweski
(1)
Film szwedzki
(1)
Grafika amerykańska
(1)
Literatura
(1)
Literatura argentyńska
(1)
Literatura austriacka
(1)
Literatura cygańska
(1)
Literatura koreańska
(1)
Literatura litewska
(1)
Literatura meksykańska
(1)
Literatura polsko-łacińska
(1)
Literatura portugalska
(1)
Literatura południowoafrykańska
(1)
Literatura rumuńska
(1)
Literatura senegalska
(1)
Literatura tanzańska
(1)
Literatura żydowska
(1)
Przynależność kulturowa Literatura polska
(1)
literatura polska
(1)
Temat
Dzieci
(437)
Dziecko
(151)
Zwierzęta
(119)
Wychowanie w rodzinie
(109)
Psychologia dziecka
(106)
Rodzina
(87)
Uczucia
(75)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(71)
Kobieta
(57)
Dinozaury
(54)
Gry i zabawy umysłowe
(50)
Wychowanie
(43)
Przyjaźń
(40)
II wojna światowa (1939-1945)
(39)
Tajemnica
(39)
Uprowadzenie
(39)
Roboty ręczne
(38)
Gry i zabawy
(36)
Osoby zaginione
(35)
Żydzi
(35)
Nastolatki
(34)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(33)
Rodzeństwo
(32)
Dziecko autystyczne
(31)
Język polski
(31)
Młodzież
(31)
Dzieciństwo
(30)
Język angielski
(30)
Śledztwo i dochodzenie
(28)
Dziecko maltretowane
(27)
Psy
(27)
Śmierć dziecka
(27)
Papieroplastyka
(26)
Zwierzęta domowe
(26)
Dom dziecka
(25)
Opieka nad zwierzętami
(25)
Trudne sytuacje życiowe
(25)
Przyroda
(24)
Koty
(22)
Miłość
(22)
Rodzice
(22)
Demony
(21)
Relacje międzyludzkie
(21)
Sekrety rodzinne
(21)
Życie codzienne
(21)
Dziecko pozamałżeńskie
(20)
Holokaust
(20)
Pojazdy
(20)
Wychowankowie domów dziecka
(20)
Matematyka
(19)
Trauma
(19)
Wychowanie przedszkolne
(19)
Zabójstwo
(19)
Autyzm
(18)
Małżeństwo
(18)
Rzeczywistość alternatywna
(18)
Samotne matki
(18)
Astronomia
(17)
Diabeł
(17)
Dziecko niepełnosprawne
(17)
Egzorcyzmy
(17)
Matki i córki
(17)
Policjanci
(17)
Przemoc w rodzinie
(17)
Poszukiwania zaginionych
(16)
Sieroty
(16)
Macierzyństwo
(15)
Ojcowie i córki
(15)
Adopcja
(14)
Dziecko chore
(14)
Domy dziecka
(13)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(13)
Nauka
(13)
Ptaki
(13)
Świnka Peppa (postać fikcyjna)
(13)
Chorzy w rodzinie
(12)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(12)
Mitologia grecka
(12)
Prawa dziecka
(12)
Boże Narodzenie
(11)
Dziecko z niepełnosprawnością
(11)
Gry i zabawy dziecięce
(11)
Matki i synowie
(11)
Pedofilia
(11)
Savoir-vivre
(11)
Czytanie
(10)
Dziecko trudne
(10)
Historia
(10)
Lęk
(10)
Nauczanie początkowe
(10)
Osobliwości
(10)
Pedagogika specjalna
(10)
Podróże
(10)
Polacy za granicą
(10)
Przemoc
(10)
Psychologia wychowawcza
(10)
Psychoterapia
(10)
Rodzicielstwo
(10)
Seryjni zabójcy
(10)
Wsie
(10)
Temat: dzieło
Biblia
(2)
Paw Patrol (serial telewizyjny)
(2)
Tajemniczy ogród
(2)
"Zabawy dziecięce"
(1)
Anne of Green Gables
(1)
Antek
(1)
Baśniobór
(1)
Bracia Lwie Serce
(1)
Chłopcy z Placu Broni
(1)
Doctor Dolittle
(1)
Dzieci z Bullerbyn
(1)
Golden Compass (film)
(1)
Kalevala
(1)
Kobieta i Życie (czasopismo ; 1951-2002)
(1)
Madika z Czerwcowego Wzgórza
(1)
Matka Courage i jej dzieci
(1)
Nowe przygody dzieci z Bullerbyn
(1)
Pan Samochodzik
(1)
Peppa Pig (serial telewizyjny)
(1)
Rasmus i włóczęga
(1)
Ronja córka zbójnika
(1)
Secret garden
(1)
W imię dziecka (film)
(1)
W pustyni i w puszczy
(1)
Winnie-the-Pooh
(1)
Temat: czas
2001-
(169)
1901-2000
(164)
1939-1945
(60)
1945-1989
(56)
1989-2000
(46)
1918-1939
(29)
1801-1900
(25)
1939-
(13)
1901-
(12)
1901-1914
(12)
1914-1918
(9)
1701-1800
(8)
1401-1500
(4)
1501-1600
(4)
1601-1700
(4)
1701-
(4)
1801-
(4)
1501-
(3)
1601-
(2)
1945-
(2)
2001-0
(2)
1-100
(1)
1001-
(1)
1101-
(1)
1201-
(1)
1301-
(1)
1401-
(1)
1989-
(1)
301-
(1)
301-400
(1)
401-
(1)
501-
(1)
601-
(1)
601-700
(1)
701-
(1)
801-
(1)
901-
(1)
do 801 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Polska
(89)
Stany Zjednoczone (USA)
(16)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(16)
Wielka Brytania
(12)
Kraków (woj. małopolskie)
(11)
Londyn (Wielka Brytania)
(10)
Niemcy
(10)
Anglia (Wielka Brytania)
(9)
Europa
(9)
Świat
(8)
Norwegia
(7)
Francja
(6)
Łódź (woj. łódzkie)
(6)
Ameryka Północna
(5)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(5)
Inowrocław (woj. kujawsko-pomorskie)
(5)
Irlandia
(5)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(5)
Azja
(4)
Japonia
(4)
Kalifornia (Stany Zjednoczone ; stan)
(4)
Starożytny Egipt
(4)
Austria
(3)
Berlin (Niemcy)
(3)
Holandia
(3)
Kopenhaga (Dania)
(3)
Mazury
(3)
Nowy Jork (Stany Zjednoczone)
(3)
Oksford (Wielka Brytania)
(3)
Paryż (Francja)
(3)
Syberia (Rosja)
(3)
Szwecja
(3)
Yorkshire (Wielka Brytania)
(3)
Afryka Północna
(2)
Aleppo (Syria)
(2)
Amsterdam (Holandia)
(2)
Australia
(2)
Białoruś
(2)
Bieszczady (góry)
(2)
Budapeszt (Węgry)
(2)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie ; okolice)
(2)
Chicago (Stany Zjednoczone)
(2)
Dziwnów (woj. zachodniopomorskie, pow. kamieński, gm. Dziwnów)
(2)
Gdynia (woj. pomorskie)
(2)
Gostynin (woj. mazowieckie)
(2)
Hiszpania
(2)
Indie
(2)
Kanada
(2)
Lubliniec (woj. śląskie)
(2)
Nibylandia (kraina fikcyjna)
(2)
Petersburg (Rosja)
(2)
Pomorze
(2)
Prusy Wschodnie
(2)
San Francisco (Stany Zjednoczone, stan Kalifornia)
(2)
Seattle (Stany Zjednoczone)
(2)
Sopot (woj. pomorskie)
(2)
Starożytny Rzym
(2)
Syria
(2)
Sztokholm (Szwecja)
(2)
Uganda
(2)
Walia (Wielka Brytania)
(2)
Wiedeń (Austria)
(2)
Wieluń (woj. łódzkie)
(2)
Wilno (Litwa)
(2)
Województwo kujawsko-pomorskie (1999- )
(2)
Włochy
(2)
Yorkshire (Wielka Brytania ; hrabstwo)
(2)
ZSRR
(2)
Zambia
(2)
Śrem (woj. wielkopolskie)
(2)
Afryka
(1)
Afryka Wschodnia
(1)
Ameryka Południowa
(1)
Ameryka Środkowa
(1)
Ascoli Piceno (Włochy)
(1)
Ateny (Grecja)
(1)
Bangladesz
(1)
Barcelona (Hiszpania)
(1)
Bałtyk (morze)
(1)
Belfast (Wielka Brytania)
(1)
Białystok (woj. podlaskie)
(1)
Boston (Stany Zjednoczone)
(1)
Bruksela (Belgia)
(1)
Brześć (Białoruś, obw. brzeski)
(1)
Bytom (woj. śląskie)
(1)
Będzin
(1)
Będzin (woj. śląskie)
(1)
Chile
(1)
Chiny
(1)
Cieszyn (woj. śląskie)
(1)
Connecticut (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Czechy
(1)
Czeczenia (Rosja)
(1)
Dania
(1)
Drezno (Niemcy ; okolice)
(1)
Egipt
(1)
Etiopia
(1)
Filadelfia (Stany Zjednoczone)
(1)
Finlandia
(1)
Fjällbacka (Szwecja)
(1)
Gatunek
Książki dla małych dzieci
(438)
Wydawnictwa dla dzieci
(432)
Literatura dla dzieci
(282)
Publikacje dla dzieci
(217)
Opowiadania i nowele
(215)
Powieść
(179)
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
(169)
Książka zabawka
(165)
Powieść obyczajowa
(111)
Poradnik
(97)
Publikacja bogato ilustrowana
(78)
Wiersze
(77)
Wydawnictwa popularne
(75)
Thriller
(74)
Kryminał
(70)
Książka obrazkowa
(66)
powieść dla dzieci i młodzieży
(47)
Dokumenty dźwiękowe
(46)
Podręcznik
(42)
Powieść psychologiczna
(36)
Opracowanie
(35)
Audiobooki
(33)
Pamiętniki i wspomnienia
(33)
Antologia
(32)
Opowiadanie dla dzieci
(31)
Bajki i baśnie
(30)
Biografia
(29)
Broszura
(29)
Reportaż
(26)
Fantastyka
(24)
Gry edukacyjne
(24)
Poradniki dla rodziców
(23)
Encyklopedia
(21)
Film dla dzieci i młodzieży
(21)
Powieść historyczna
(21)
Dokumenty audiowizualne
(20)
Encyklopedie dla dzieci angielskie
(19)
Manga
(19)
Pamiętniki polskie
(19)
Praca zbiorowa
(18)
Opowiadanie dziecięce polskie
(17)
Poezja
(16)
Film animowany
(15)
Literatura dziecięca
(14)
Muzyka dla dzieci
(13)
Poezja dziecięca polska
(12)
Adaptacja filmowa
(10)
Film fabularny
(10)
Podręczniki dla dzieci
(10)
Poezja dziecięca
(10)
Powieść biograficzna
(10)
Powieść przygodowa
(10)
Romans
(10)
Utwory sceniczne dla dzieci
(10)
Wywiad dziennikarski
(10)
Film amerykański
(9)
Komedia
(9)
Komiks
(9)
Opowiadania i nowele przygodowe
(9)
Pamiętniki żydowskie
(9)
Encyklopedie dla dzieci
(8)
Encyklopedie dla dzieci polskie
(8)
Gry i zabawy
(8)
Książki zabawki
(8)
Literatura dziecięca polska
(8)
Materiały pomocnicze
(8)
Pamiętniki angielskie
(8)
Saga rodzinna
(8)
Encyklopedia dla dzieci i młodzieży polska
(7)
Fantasy
(7)
Film familijny
(7)
Książka do kolorowania
(7)
Książka interaktywna
(7)
Książki dla przedszkolaków
(7)
Pamiętniki niemieckie
(7)
Rymowanki
(7)
Słowniki polskie dla dzieci
(7)
Dramat filmowy
(6)
Gry i zabawy ruchowe
(6)
Literatura młodzieżowa
(6)
Przewodnik turystyczny
(6)
Reportaż polski
(6)
Sensacja
(6)
Ćwiczenia i zadania
(6)
Bibliografia
(5)
Gry i zabawy umysłowe
(5)
Literatura polska
(5)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(5)
Opowiadanie dziecięce angielskie
(5)
Poezja polska
(5)
Poradniki dla nauczycieli
(5)
Powieść autobiograficzna
(5)
Powieść dziecięca angielska
(5)
Przepisy kulinarne
(5)
Reportaż problemowy
(5)
Scenariusz zajęć
(5)
Architektura
(4)
Atlas geograficzny
(4)
Dokumenty elektroniczne
(4)
Encyklopedia dla dzieci i młodzieży
(4)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(79)
Psychologia
(58)
Historia
(46)
Socjologia i społeczeństwo
(36)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(29)
Medycyna i zdrowie
(24)
Biologia
(21)
Hobby i czas wolny
(21)
Literaturoznawstwo
(11)
Religia i duchowość
(11)
Kultura i sztuka
(10)
Geografia i nauki o Ziemi
(9)
Rozwój osobisty
(7)
Fizyka i astronomia
(6)
Ochrona środowiska
(4)
Podróże i turystyka
(4)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(4)
Filozofia i etyka
(3)
Nauka i badania
(3)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(3)
Architektura i budownictwo
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Językoznawstwo
(2)
Kulinaria
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Archeologia
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Matematyka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
3171 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Opracowanie zostało przygotowane przez zespół ekspertów z ośrodków akademickich, ale równocześnie praktyków modulujących codzienną opieką nad pacjentem, również w zakresie promocji zdrowia, prewencji chorób przewlekłych i opieki środowiskowo-rodzinnej. Redaktorzy dokonali przeglądu informacji z zakresu medycyny rodzinnej, pielęgniarstwa rodzinnego, epidemiologii, odżywiania, uzależnień, dobrostanu psychicznego, starzenia się, zdrowia kobiet, mężczyzn i dzieci.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
ISBN:
przebadaną mutacją wykazującą wysoką specyficzność dla CD wydaje się polimorfizm genu NOD2/CARD15. Podkreśla się także rolę zaburzonej regulacji immunologicznej błony śluzowej jelit prowadzącej do nadprodukcji cytokin Nieswoiste choroby zapalne jelit (ang. inflammatory bowel disease – IBD) to przewlekłe schorzenia przewodu pokarmowego obejmujące chorobę Leśniowskiego – Crohna (ang. Crohn’s disease – CD) oraz wrzodziejące zapalenie jelita grubego (ang. Ulcerative colitis – UC) charakteryzujące się niekontrolowanym procesem zapalnym błony śluzowej jelit. CD dotyczy całego przewodu pokarmowego, od jamy ustnej po odbyt, natomiast UC ograniczona jest wyłącznie do jelita grubego. Patogeneza IBD nie została do tej pory poznana i najprawdopodobniej jest ona wieloczynnikowa. Uważa się iż do rozwoju stanu zapalnego jelit w IBD przyczyniają się zarówno czynniki immunologiczne jak i środowiskowe oraz predyspozycje genetyczne. Postuluje się monogenowe podłoże choroby, a najlepiej prozapalnych, takich jak tumor necrosis factor [TNF-alpha], interferon-gamma [IFN-gamma], interleukin-1 [IL-1], IL-6 i IL-12 indukujących niekontrolowany proces zapalny leżący u podstaw choroby. O istotnej roli czynników środowiskowych w rozwoju IBD świadczy większa zapadalność na CD i UC wśród mieszkańców dużych, zurbanizowanych miast. Choroba dotyczy głównie ludzi młodych, zarówno kobiet jak i mężczyzn w wieku 15-30 lat ale może pojawić się w każdym wieku, z drugim szczytem występowania między 50 a 70 rokiem życia. Podaje się iż ok. 10% przypadków IBD to pacjenci poniżej 18 roku życia. Ponieważ etiologia choroby jest nieznana, nie dysponujemy skuteczna metodą jej wyleczenia. Celem farmakoterapii jest zatem jedynie wprowadzenie pacjenta w remisję, jej podtrzymanie oraz zapobieganie nawrotom choroby. Chorzy latami cierpią z powodu nawracających bólów brzucha i przewlekłych biegunek trwająca najczęściej ponad 6 tygodni, często także z domieszką krwi w stolcu. Obserwuje się u nich spadek masy ciała, wystąpić mogą także objawy ogóle takie jak złe samopoczucie, brak apetytu lub gorączka oraz krwawienie z odbytu, bóle stawowe czy zmiany skórne. U dzieci z IBD, w wyniku niedożywienia może dojść do zahamowania wzrastania, upośledzenia dojrzewania płciowego oraz opóźnienia wieku kostnego. W przypadku CD, z powodu jej odcinkowej lokalizacji oraz różnej głębokości drążenia tkanki objawy choroby mogą być mniej charakterystyczne i mniej uchwytne niż w UC, co w konsekwencji utrudnia postawienie diagnozy, a objawy utrzymują się latami. Według kryteriów z Porto rozpoznanie IBD u dzieci oparte jest zarówno na objawach klinicznych jak i charakterystycznym obrazie w badaniu endoskopowym, radiologicznym oraz histopatologicznym. Każde dziecko, u którego podejrzewa się CD lub UC powinno mieć wykonane badania laboratoryjne oraz pełne badanie endoskopowe, obejmujące nie tylko kolonoskopię, ale także gastroskopię, łącznie z badaniem obrazowym jelita cienkiego. Wymagane jest pobranie licznych biopsji ze wszystkich segmentów jelita w celu dokładnej oceny histologicznej. Do uznanych metod leczenia IBD zalicza się postępowanie farmakologiczne, chirurgiczne oraz żywieniowe, szczególnie ważne u dzieci z CD. W farmakoterapii zastosowanie znalazły leki o działaniu immunosupresyjnym, przede wszystkim steroidy, ale także azatiopryna czy metotreksat. W ostatnich kilku latach coraz częściej stosowane są w leczeniu CD i UC monoklonalne przeciwciała przeciw TNF-α – infliximab i adalimumab.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Prymat rodziny biologicznej powszechnie uznawanej za podstawowe środowisko wychowawcze wpływa na całokształt działań pomocowych kierowanych przez państwo do tej właśnie instytucji a zorientowanych głównie na usługi środowiskowe i domowe. Efektywność tych działań w dużej mierze zależy od diagnozy problemów jakie występują w rodzinie, a także umiejętności określenia tych zmiennych środowiska rodzinnego, które złagodzą skutki kryzysu, bądź go wyeliminują. Zainteresowanie państwa oraz lokalnych samorządów pracą na rzecz dziecka i rodziny owocuje szeregiem działań instytucjonalnych. Ich podejmowanie powinno prowadzić do wykorzystania całego „wachlarza” elementów pomocowych począwszy od opieki medycznej, poprzez wsparcie finansowe, aż do wykorzystania ściśle wyspecjalizowanych narzędzi w ramach szeroko rozumianej polityki społecznej. Istotnymi aspektami sieci wsparcia jest jej rozmiar, dostępność i efektywność w udzielaniu potrzebnej pomocy. Współdziałanie służb pomocowych pozwala spojrzeć na kondycję rodzin wieloproblemowych z różnych perspektyw, co ma istotne znaczenie dla przyjęcia najlepszej strategii postępowania umożliwiającej przezwyciężanie trudnych sytuacji życiowych, a także daje możliwość prowadzenia równoczesnych oddziaływań interwencyjnych i pomocowych. Szanse rozwiązań problemów osób potrzebujących pomocy tkwią w mobilizacji sił środowiska lokalnego oraz w pobudzaniu inicjatywy społecznej. Niniejsza publikacja jest kontynuacją pierwszego tomu wprowadzającego w zagadnienie lokalnego systemu pomocy rodzinie. W tomie drugim, poświęconym praktycznym rozwiązaniom w pracy z rodziną wieloproblemową, przybliżono kwestie diagnozy sytuacji rodziny oraz jej potrzeb w oparciu o zasoby tkwiące w danym środowisku. W tym aspekcie poruszono sprawę oceny kompetencji wychowawczych rodziców i opiekunów oraz określania ich zadań i powinności. Dalej opisano współpracę interdyscyplinarną asystenta rodziny z samymi rodzinami i służbami wspierającymi rodzinę, w tym z koordynatorem rodziny. Osobne miejsce zajmują zagadnienia związane z ogólnoeuropejskimi wytycznymi dotyczącymi przejścia od opieki instytucjonalnej do opieki świadczonej na poziomie lokalnych społeczności.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
ISBN:
Masturbacja dziecięca – jedna z powszechnych postaci ekspresji seksualnej – jest źródłem wielu kontrowersji i burzliwych debat. Po pierwsze dlatego, że należy do praktyk seksualnych uprawianych samotnie, wykluczających funkcję prokreacyjną i obecność partnera i z tego powodu nierzadko uznawanych za patologiczne. Po drugie, ponieważ dotyczy dzieci – istot, które uznawane są za aseksualne. Ten podwójnie umocowany niewiedzą lęk o los dziecka rodzi niepokój dorosłych i skutkuje poszukiwaniem rozwiązań. Celem tej publikacji jest dostarczenie rzetelnej wiedzy, opartej na koncepcjach teoretycznych i wynikach badań empirycznych, pozwalających opisać, wyjaśnić i przewidzieć zjawiska związane z seksualnością człowieka. Autorka opisała zjawisko masturbacji dziecięcej i podała kryteria pozwalające odróżnić zjawiska należące do normy rozwojowej od takich, które od tej normy odbiegają. W kolejnych rozdziałach czytelnik znajdzie charakterystykę masturbacji dziecięcej na każdym etapie dzieciństwa. Książkę wieńczą rozdziały o postępowaniu diagnostycznym oraz planowaniu interwencji. Ostatecznie pomysł napisania książki zawdzięczam dziennikarzom zadręczającym mnie pytaniem: Co należy mówić rodzicom, których dziecko się masturbuje? i cierpliwie przyjmującym moje sakramentalne Nie wiem. Gwoli sprawiedliwości jednak dodam, że tym, którzy wytrzymywali rozczarowanie specjalistą nieumiejącym błysnąć medialną radą, wyjaśniałam: Wiem jednak, jak postąpić w tej sprawie: zebrać informacje, postawić diagnozę, zaplanować interwencję i ją wdrożyć. Niezmiennie bowiem uważam, że to jedyna skuteczna forma pomocy, jeśli masturbacja dziecięca stwarza problem. Z tekstu To książka bardzo ważna i prawdziwie oczekiwana przez środowisko specjalistów. Czytając ją, miałam na myśli dwie metafory – kopalni i latarni. Kiedy jakaś praca zawiera ogromną liczbę najbardziej aktualnych informacji naukowych na dany temat, to mówimy o niej, że jest kopalnią wiedzy. Tak oceniam pierwszą część książki, która przedstawia zjawisko masturbacji dziecięcej w różnych okresach rozwojowych. Druga część książki, moim zdaniem, oświetla niczym latarnia ciemną dotąd drogę w kierunku diagnozy i oddziaływań leczniczych. Z recenzji prof. dr hab. Katarzyny Schier
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od roku 1956. Publikowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Celem czasopisma jest umożliwianie i pobudzanie dyskusji na poziomie akademickim wokół najważniejszych dla współczesności problemów edukacyjnych, popularyzowanie dorobku polskiej pedagogiki wśród pedagogów obcojęzycznych (artykuły w językach obcych) i ułatwianie polskim pedagogom poznania tego, co dzieje się w pedagogice w innych krajach, poprzez publikowanie tłumaczeń prac obcojęzycznych. Znajdujemy tu zarówno prace już uznanych autorów, jak i początkujących adeptów nauki. Czasopismo kierowane jest do osób zainteresowanych problematyką szeroko rozumianej edukacji, a zwłaszcza do nauczycieli akademickich i studentów różnych obszarów humanistyki i nauk społecznych. The Polish journal issued since 1956, publishes articles presenting theories of broadly defined pedagogy and research findings on functioning of the individual in society. The articles discuss various pedagogical subdisciplines, including pedeutology, andragogy, history of education, social pedagogy, didactic methods, psychology of education, philosophy of education, aesthetic education, etc. The journal seeks to allow and stimulate academic discussions on the most important current issues in education. It promotes achievements in Polish pedagogy among foreign language educators (articles in foreign languages). It also familiarises Polish educators with current trends in the field of pedagogy in other countries by publishing translations of articles in foreign languages. The journal contains papers by already well-established authors, as well as papers by new adepts of the field. The journal seeks to serve all interested in issues of broadly defined education, especially academic teachers and university students of Humanities and Social Science.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
ISBN:
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – dorosłym. Umysł dziecka. Chłonny umysł to wyjątkowa, rewolucyjna publikacja, zbierająca 50 lat doświadczeń naukowych Marii Montessori i jej praktycznej pracy z dziećmi. Autorka poświęciła tę książkę energii umysłowej, dzięki której dziecko osiąga w ciągu kilku lat samodzielność – bez nauczycieli, bez jakichkolwiek powszechnych pomocy edukacyjnych, nawet pozostawione samo sobie, a często wręcz napotykając przeszkody, staje się zdolne do skonstruowania i utrwalenia wszystkich cech ludzkiej osobowości. Dzieło, które my, dorośli, mamy do wykonania, nie polega na nauczaniu, tylko na wspieraniu dziecięcego umysłu w pracy nad jego rozwojem. Cudownie byłoby, gdybyśmy naszą pomocą, inteligentnym traktowaniem dziecka, zrozumieniem jego życiowych potrzeb, mogli przedłużyć okres, w którym dziecięcy chłonny umysł zachowuje swoją aktywność. Z tekstu
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
ISBN:
Psychologia wychowania. Wybrane problemy to pierwsza od wielu lat publikacja podsumowująca rozproszony dorobek polskiej psychologii wychowania na tle literatury światowej. Autorami poszczególnych rozdziałów są wybitni badacze i praktycy z kilkunastu ośrodków akademickich w Polsce. Publikacja składa się z trzech części: • Podstawy teoretyczne – zgromadzono tu wiedzę na temat historii kształtowania się psychologii wychowania do 1939 roku, scharakteryzowano psychologię wychowania jako naukę, precyzując jej przedmiot, cel i stosowane metody. Przedstawiono podstawowe koncepcje teoretyczne psychologii wychowania. • Kluczowe obszary psychologii wychowania – Autorzy opisali tu znaczenie procesów poznawczych i emocjonalno-społecznych dla wychowania i rozwoju. Osobne rozdziały zostały poświęcone różnicom indywidualnym oraz biologicznym i środowiskowym uwarunkowaniom rozwoju i wychowania. • Psychologia wychowania w praktyce: wybrane problemy – najbardziej obszerna część książki dotyczy takich zagadnień, jak współpraca psychologów wychowawczych z rodziną i szkołą, zadania psychologa wychowawczego wobec dzieci o nietypowym rozwoju, z zaburzeniami zachowania, z grup mniejszościowych. Kolejne rozdziały dotyczą roli psychologów wychowawczych w poradnictwie zawodowym, wychowaniu zdrowotnym, obywatelskim i edukacji seksualnej oraz organizacjom w systemie wychowania.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
ISBN:
Literatura dziecięca i młodzieżowa ostatnich kilkunastu lat rozwija się w ogniu ścierających się tendencji: z jednej strony zasadniczym punktem jej odniesienia są tradycyjne wzorce wypracowane przez zaliczane do kanonu dzieła wysokoartystyczne, z drugiej jednak podlega ogromnym wpływom kultury masowej. Dla „zwabienia” czytelnika w sidła lektury wykorzystuje nawet kicz, niekiedy fałszuje obraz rzeczywistości, by zyskać uznanie w oczach hipotetycznego nastoletniego czytelnika. Otwarte pozostaje pytanie, czy literatura współczesna jest kuszącą, łagodną Pięknością, czy też złowrogą Bestią, niszczącą podstawy wrażliwości estetycznej młodego pokolenia. Książka zawiera 17 artykułów najwybitniejszych polskich znawców literatury dziecięcej. Jest to pozycja dla bibliotekarzy, polonistów, pedagogów, studentów oraz wszystkich zainteresowanych tą problematyką.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Pismo recenzowane o profilu interdyscyplinarnym, istniejące od 1957 roku. Adresowane przede wszystkim do środowiska naukowego, nie pomija jednak czytelnika mniej profesjonalnego, zwłaszcza nauczycieli, studentów oraz inteligencji zainteresowanej problematyką humanistyczną. Publikuje artykuły problemowe (krajowe i zagraniczne) z zakresu różnych dyscyplin humanistycznych: literaturoznawstwa, historii, kulturoznawstwa, socjologii, filozofii, psychologii i językoznawstwa. Zamieszcza również przekłady oraz materiały i przyczynki, dyskusje i polemiki, recenzje i przeglądy. Bieżący numer poświęcony zjawiskom kulturowym kształtującym się w cieniu bomby atomowej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Spis treści [Contents] Wojciech Józwiak, Zofia Mirkowska, Wojciech Ziętara: Duże gospodarstwa rolne w krajach UE o różnym poziomie rozwoju gospodarczego w latach 2005–2016 [Large Farms in EU Countries with Different Levels of Economic Development in 2005–2016], doi: 10.7366/wir012019/01, s. 7-23; Beata Kucia-Guściora: Węzłowe problemy preferencji podatkowych dla grup producentów rolnych [Fundamental Issues of the Tax Preferences for the Groups of Growers] , doi: 10.7366/wir012019/02, s. 25-43; Ewa Halicka, Joanna Kaczorowska, Agata Szczebyło: Zrównoważona konsumpcja żywności w wiejskich gospodarstwach domowych z dziećmi [Sustainable Food Consumption in Rural Households with Children] , doi: 10.7366/wir012019/03, s. 45-61; Anna M. Klepacka: Determinants of Growth of Selected Renewable Energy Types within the Context of Sustainable Development [Determinanty wzrostu wykorzystania wybranych źródeł energii odnawialnej w kontekście rozwoju zrównoważonego], doi: 10.7366/wir012019/04, s. 63-86; Paweł Żółkiewski, Ewa Januś, Piotr Stanek, Bożena Taszarek, Ewelina Wołoszyn: Preferencje rolników z Lubelszczyzny w zakresie korzystania z usług doradczych [Preferences of Farmers from the Lublin Region in the Demand for Advisory Services], doi: 10.7366/wir012019/05, s. 87-106. Sto lat rozwoju polskiej wsi Adam Koziolek: Geneza polskiej prasy ludowej w zaborze rosyjskim [The Genesis of the Polish Rural Press in the Territories Annexed During the Russian Partition], doi: 10.7366/wir012019/06, s. 107-121. Uwagi: red. naczelny – Mirosław Drygas periodyk wydawany wraz z Instytutem Rozwoju Wsi i Rolnictwa PAN
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Od Redakcji Prezentowany zeszyt Przeglądu Socjologicznego jest poświęcony różnym interpretacjom polskiej odmiany kapitalizmu. W szczególności interesuje nas zależność między gospodarką kapitalistyczną a przemianami ustrojowymi po 1989 roku. Jerzy Stachowiak analizuje oryginalną propozycję teoretyczną pod hasłem „nowego ducha kapitalizmu” autorstwa Luca Boltanskiego i Ève Chiapello. Krzysztof Jasiecki omawia różne praktyki współczesnego kapitalizmu jako tło transformacji. Z kolei Adam Mrozowicki pokazuje perspektywę krytyki rynku oraz społeczne nań reakcje. Autor zwraca uwagę na powszechność strategii indywidualistycznych i nowe przejawy reakcji zbiorowej w postaci związkowej lub narodowej. Natomiast Piotr Michoń analizuje ukierunkowanie polityki społecznej wobec dzieci na przygotowanie ich do dorosłego życia w warunkach konkurencji, czemu towarzyszy niedocenianie dzieciństwa jako samodzielnego etapu życia. Jednym z ważnych aspektów polskiego kapitalizmu jest tzw. szara strefa, tzn. funkcjonowanie przedsiębiorstw i zatrudnienia poza legalnymi formami. Przedstawione przez Annę Baczko-Dombi i Annę Gizę wyniki badań wskazują na społeczne ramy i skutki szarej strefy oraz na jej wewnętrzną strukturę i miejsce w porządku społecznym. W artykułach ukazujemy cechy charakterystyczne kapitalizmu nie tyle jako systemu gospodarczego, ile raczej jako skomplikowanego systemu społeczno- -kulturowego. Socjologiczne interpretacje są tu oczywiście cząstkowe, a debata nad nimi jest otwarta. W dziale „Wokół książek” publikujemy dwa zestawy tekstów: polemikę Bartosza Miki i Marty Bucholc, dotyczącą w dużej mierze koncepcji Maksa Webera i jej zastosowania w książce Marty Bucholc Konserwatywna utopia kapitalizmu, oraz eseje Aleksandra Manterysa i Juliusza Gardawskiego na temat pracy zbiorowej pod redakcją Marii Jarosz pt. Polska europejska czy narodowa? Tom dopełnia recenzja książki pod redakcją Kazimiery Wódz pt. Zapomniane miejsca, zapomniani ludzie, poświęconej przemianom kulturowym na Śląsku w związku ze znaczną dezindustralizacją i restrukturyzacją gospodarki tego regionu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Publikacja stanowi wieloaspektowe kompendium wiedzy z zakresu pedagogiki przedszkolnej. Obszar dociekań naukowych i praktycznych związany jest z takimi kategoriami, jak: dziecko, nauczyciel, środowisko uczenia się oraz wzajemne relacje między nimi. Za punkt wyjścia służy Autorkom przedstawienie genezy i rozwoju pedagogiki przedszkolnej w Polsce, tkwiących w źródłach historycznych, które stały się podstawą współczesnej koncepcji wychowania przedszkolnego oraz osoby nauczyciela przedszkolnego. Wyeksponowane zostały także rozwijane przez lata najważniejsze teorie i strategie, które pozwoliły na sprecyzowanie przedmiotu badań oraz podstawowych celów i zadań pedagogiki przedszkolnej jako subdyscypliny pedagogicznej. W monografii omówiono też udział polskich pedagogów i psychologów w budowaniu naukowości pedagogiki przedszkolnej. * Przekaz treści został przeprowadzony w kolejnych częściach i rozdziałach z niezwykłą starannością i rzetelnością, a jego rezultaty doprowadziły do refleksji nad możliwymi i niemożliwymi obszarami tworzenia wiedzy profesjonalnej nauczycieli. Wartość dydaktyczną książki podnosi fakt, że każda z jej sześciu części podzielona jest na rozdziały, a każdy z nich wzbogaca literatura przedmiotowa. Przyswojenie treści ułatwiają pytania utrwalające materiał oraz tematy do refleksji. Autorki prezentują tłumaczenia na język angielski najistotniejszych pojęć omawianych w książce, co stanowi cenny walor związany z potrzebą przyswajania przez polskich studentów i nauczycieli pedagogicznych terminów anglojęzycznych. W literaturze specjalistycznej z zakresu pedagogiki przedszkolnej brakuje pozycji ukazujących w tak całościowy sposób teorię i metodykę wychowania przedszkolnego, dlatego publikacja będzie szczególnie przydatna w kształceniu przyszłych nauczycieli przedszkoli. Z recenzji prof. dr hab. Bożeny Muchackiej
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W książce zawarto wiedzę niezbędną do realizacji opieki wobec pacjenta i jego rodziny w najczęściej spotykanych sytuacjach klinicznych i problemach zdrowotnych. Szczegółowo omówiono takie zagadnienia, jak opieka koordynowana i opieka skoncentrowana na pacjencie, aspekty etyczne, Międzynarodowa Klasyfikacja Funkcjonowania, Niepełnosprawności i Zdrowia, porada pielęgniarska w wybranych jednostkach chorobowych, zarządzanie raną, farmakoterapia i ordynowanie wybranych wyrobów medycznych, zakres współpracy z rodziną pacjenta. Uwzględniono również skale do oceny stanu pacjenta wykorzystywane w pracy pielęgniarki. Publikacja niezbędna na wszystkich etapach kształcenia zawodowego oraz w praktyce zawodowej pielęgniarki podstawowej opieki zdrowotnej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
ISBN:
Leczenie chorób infekcyjnych, przygotowane pod redakcją naukową prof. dr hab. n. med. Katarzyny Dzierżanowskiej-Fangrat, jest przewodnikiem zrobionym z myślą o lekarzach, którzy w swojej codziennej praktyce spotykają się z różnymi zakażeniami, zarówno u dorosłych, jak i dzieci. To przydatne kompendium w pięciu częściach prezentuje następujące treści: - leki przeciwdrobnoustrojowe – dawkowanie u dorosłych, - leki przeciwdrobnoustrojowe – dawkowanie u dzieci, - podstawowe właściwości leków przeciwdrobnoustrojowych, - leczenie zakażeń wywołanych przez określone drobnoustroje, - zakażenia u dorosłych. W publikacji w klarowny sposób, w tabelach, przedstawiono dawkowanie leków, leczenie poszczególnych czynników patogennych i wybranych grup zakażeń. Istotną informacją są dane dotyczące samych leków przeciwdrobnoustrojowych – ich biodostępność, farmakokinetyka, interakcja z innymi lekami oraz toksyczność. Dodatkowe uzupełnienie stanowią rozdziały traktujące o specyficznych grupach chorych (osoby otyłe, po przeszczepie), chorobach odzwierzęcych czy bioterroryzmie. Leczenie chorób infekcyjnych to przejrzysty informator, mający na celu ułatwić lekarzowi praktykowi podjęcie szybkiej decyzji terapeutycznej w zakresie zakażeń i chorób zakaźnych. Jest przeznaczony dla lekarzy wszystkich specjalności, lekarzy stażystów, a także może służyć za uzupełnienie wiedzy dla studentów medycyny oraz pracowników laboratorium do przeglądu czynników patogennych, a także zakresu ich wrażliwości na leki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
ISBN:
Przedmiotem rozważań w monografii uczyniłam obraz szkoły, reprezentowany w narracjach dzieci z układu ryzyka (10–14 lat), zamieszkujących jedno z miast Górnego Śląska. „Kulturowa optyka” postrzegania szkoły przez dzieci z układu ryzyka, które są niejako ambasadorami jej potencjałów i ograniczeń, pozwala na eksplorowanie nowych perspektyw badawczych, w tym podjęcie pracy w kierunku poszukiwania/odkrywania założeń oraz norm współtworzenia pozytywnej kultury szkoły z uwzględnieniem „kompromisu” pomiędzy jakością pracy dydaktycznej szkoły a poczuciem dobrostanu uczniów, nauczycieli, rodziców. Inspirację do rozważań teoretycznych stanowi koncepcja psychokulturowego podejścia do edukacji Jerome’a S. Brunera.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Konińskie Studia Społeczno-Ekonomiczne to czasopismo naukowe, które zrodziło się z potrzeby poszukiwań wspólnego mianownika między różnymi doświadczeniami jednostek zarówno na płaszczyźnie społecznej, osobistej, a przede wszystkim badawczej. Czasopismo to ex definitione ma charakter interdyscyplinarny, zaś poszukiwania naukowe mają wymiar „wielowarstwowy”, czyli nie zamykamy się, np.: na określonej metodologii, czy dziedzinie nauki, ale propagujemy transdyscyplinarne podejście w proponowanych tekstach autorów. W związku z tym pragniemy by na łamach naszego czasopisma poruszano zagadnienia z zakresu rożnych dziedzin naukowych; nie przekreślamy również tekstów poglądowych, czy kazuistycznych, interesuje nas wszystko, co może służyć nowemu spojrzeniu oraz interpretacji problemów społecznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Współpraca instytucji pracujących na rzecz dziecka i rodziny zakłada konieczność określenia celów i planu działania z uwzględnieniem specyfiki działalności poszczególnych służb oraz wykorzystania zasobów środowiska lokalnego pod względem infrastruktury instytucjonalnej, kadrowej oraz wypracowanych wspólnych modeli i procedur postępowania. Współdziałanie służb pomocowych pozwala spojrzeć na sytuację rodzin z wielu perspektyw, co ma istotne znaczenie dla przyjęcia najlepszej strategii postępowania umożliwiających przezwyciężanie trudnych sytuacji życiowych, a także daje możliwość prowadzenia równoczesnych oddziaływań interwencyjnych i pomocowych. Warto przy tym pamiętać, że perspektywy rozwiązań problemów osób potrzebujących pomocy tkwią w mobilizacji sił środowiska lokalnego oraz w pobudzaniu inicjatywy społecznej. W pracy podjęto próbę̨ przybliżenia różnorodnych form pomocowych kierowanych wobec dzieci i rodzin wieloproblemowych. Nakreślony w monografii model współpracy interdyscyplinarnej tworzącej platformę porozumienia między instytucjami wskazuje na konieczność zbudowania społecznego zaufania do instytucji wspomagających. Zainteresowanie państwa oraz lokalnych samorządów tą problematyką inicjuje szereg działań instytucjonalnych. Ich podejmowanie powinno prowadzić do wykorzystania całego „wachlarza” elementów pomocowych począwszy od opieki medycznej, poprzez działania finansowe, aż do wykorzystania ściśle wyspecjalizowanych narzędzi w ramach szeroko rozumianej polityki społecznej. Istotnymi aspektami sieci wsparcia jest ich rozmiar, dostępność i szybkość w udzielaniu potrzebnej pomocy. Co istotne, w działaniach wspierających rodzinę istotne znaczenie ma inspirowanie ludzkiej aktywności, czyli kształtowanie postaw radzenia sobie z własnymi problemami, wzmocnienie poczucia własnej wartości i sprawczości oraz propagowanie rozwijania własnych możliwości – pracy na zasobach. Ukazanie poszczególnych działań pozwoli Czytelnikowi posiąść nową, szerszą wiedzę na temat lokalnego systemu pomocy rodzinie współczesnej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W numerze [Contents] S T U D I A [ S T U D I E S ] Edward Haliżak: Międzynarodowe studia bezpieczeństwa – subdyscyplina nauki o stosunkach międzynarodowych [International Security Studies as a Sub-discipline of International Relations], doi 10.7366/020909613201701, s. 9–34; Janusz Symonides: Traktat o zakazie broni nuklearnej [Treaty on the Prohibition of Nuclear Weapons], doi 10.7366/020909613201702, s. 35–50; Anna Wojciuk: Od zagrożenia normatywnego do soft power: teoretyczne aspekty analizy dyfuzji modeli instytucjonalnych [From Normative Threat to Soft Power: Theoretical Aspects of Diffusion Analysis of Institutional Models], doi 10.7366/020909613201703, s. 51–64; Tomasz Grzegorz Grosse: Woods jako reżim geoekonomiczny [Bretton Woods as a Geoeconomic Regime], doi 10.7366/020909613201704, s. 65– 82; Grażyna Michałowska: Dzieci uchodźcy [Juvenile Refugees], doi 10.7366/020909613201705, s. 83–104; Rafał Ulatowski: Zagraniczna polityka kulturalna i edukacyjna Niemiec [Germany’s Foreign Cultural and Educational Policy], doi 10.7366/020909613201706, s. 105–122; Weronika Garbacz: Dyplomacja ekonomiczna w paradygmacie realistycznym – próba konceptualizacji pojęcia [Conceptualising Economic Diplomacy within the Realist Paradigm], doi 10.7366/020909613201707, s. 123–142; Zhang Chunyan, Zeng Xiangyu: Water Crises, Water Disputes and Water Cooperation: New Perspectives for Sino-Indian Relations, doi 10.7366/020909613201708, s. 143–162; Jolanta Sierańska: Wyzwania polityki handlowej Nowej Zelandii [The Challenges of New Zealand’s Trade Policy], doi 10.7366/020909613201709, s. 163–188. S P R A W O Z D A N I E [ R E P O R T S ] Anna Pochylska, Piotr Śledź, Anna Walkowiak: Sprawozdanie z międzynarodowej konferencji naukowej „Zbigniew Brzeziński: myśl – działanie – dziedzictwo”, Warszawa, 20–21 października 2017 r., s. 189–202 [Report on the international academic conference 'Zbigniew Brzeziński: Thought – Politics – Legacy', Warsaw, 20–21 October 2017], s. 189–202. R E C E N Z J E [ R E V I E W S ] Grażyna Michałowska: Agnieszka Bieńczyk-Missala, Zapobieganie masowym naruszeniom praw człowieka [Preventing Mass Violations of Human Rights], s. 203–205; Andrzej Szeptycki: Olga Wasiuta, Sergiusz Wasiuta, Wojna hybrydowa Rosji przeciwko Ukrainie [Russia’s Hybrid War Against Ukraine], s. 206–211; Filip Urbański: Philip Muehlenbeck, Czechoslovakia in Africa, 1945–1968, s. 212–217.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej