Socjoterapia
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog Główny
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(4)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Filia nr 12
(4)
Czytelnia dla Dorosłych
(1)
Autor
Grudziewska Ewa
(1)
Jankowiak Barbara
(1)
Kowa Anna
(1)
Niedźwiecka Dorota
(1)
Rubaj Marzena
(1)
Soroko Emilia (1979- )
(1)
Sybilska Agnieszka
(1)
Warakomska Joanna
(1)
Witkowska Marta (psycholog)
(1)
Łuszczyńska Maria
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(5)
Odbiorca
Pedagodzy
(4)
Psycholodzy
(3)
Nauczyciele
(2)
Psychoterapeuci
(1)
Socjoterapeuci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Temat
Kobieta
(2130)
Rodzina
(1104)
Tajemnica
(904)
Miłość
(875)
Przyjaźń
(839)
Socjoterapia
(-)
Relacje międzyludzkie
(818)
Polska
(651)
II wojna światowa (1939-1945)
(638)
Śledztwo i dochodzenie
(634)
Historia
(625)
Zabójstwo
(608)
Pisarze polscy
(586)
Policjanci
(454)
Dzieci
(438)
Sekrety rodzinne
(434)
Wojsko
(434)
Zwierzęta
(425)
Żydzi
(418)
Małżeństwo
(415)
Magia
(401)
Życie codzienne
(385)
Relacja romantyczna
(373)
Filozofia
(365)
Nastolatki
(361)
Trudne sytuacje życiowe
(358)
Język polski
(357)
Rodzeństwo
(347)
Osoby zaginione
(341)
Uczucia
(334)
Polacy za granicą
(311)
Wybory życiowe
(302)
Dziennikarze
(289)
Władcy
(268)
Arystokracja
(265)
Boże Narodzenie
(263)
Matki i córki
(263)
Przestępczość zorganizowana
(260)
Sztuka
(258)
Politycy
(255)
Kultura
(252)
Wojna 1939-1945 r.
(252)
Park Solankowy (Inowrocław)
(250)
Uprowadzenie
(239)
Aktorzy polscy
(231)
Dziewczęta
(231)
Psy
(215)
Polacy
(210)
Seryjni zabójcy
(208)
Uczniowie
(208)
Duchowieństwo katolickie
(207)
Polityka
(206)
Lekarze
(203)
Teatr polski
(197)
Zemsta
(196)
Mężczyzna
(187)
Szlachta
(186)
Wychowanie w rodzinie
(181)
Rody
(180)
Wojna
(179)
Pisarze
(178)
Podróże
(173)
Poszukiwania zaginionych
(172)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(170)
Poeci polscy
(170)
Ludzie a zwierzęta
(169)
Wsie
(162)
Prywatni detektywi
(161)
PRL
(160)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(159)
Koty
(158)
Zabójstwo seryjne
(158)
Powstanie warszawskie (1944)
(156)
Słownik polski
(154)
Dziecko
(151)
Nauka
(149)
Ojcowie i córki
(149)
Matematyka
(144)
Śmierć
(142)
Chłopcy
(141)
Demony
(141)
Gry i zabawy umysłowe
(139)
Psychologia
(138)
Przyroda
(137)
Holokaust
(136)
Ruch oporu
(136)
Młodzież
(135)
Polityka międzynarodowa
(135)
Pamiętniki polskie
(133)
Samorealizacja
(133)
Kucharstwo
(131)
Samotność
(130)
Szczęście
(130)
Fizyka
(129)
Napoleon I (cesarz Francuzów ; 1769-1821)
(129)
Zakochanie
(129)
Spisek
(127)
Ludzie bogaci
(126)
Dziadkowie i wnuki
(124)
Sienkiewicz, Henryk (1846-1916)
(124)
Religia
(122)
Gatunek
Poradnik
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Podręcznik
(1)
Program nauczania
(1)
Program wychowawczo-profilaktyczny
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
Psychologia
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Socjoterapia młodzieży / Barbara Jankowiak, Emilia Soroko. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Wydawnictwo PWN, 2021. - 227, [2] strony : ilustracje ; 24 cm.
Książka Socjoterapia młodzieży. Studium psychologiczno-pedagogiczne to kompendium wiedzy na temat tej formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej skierowanej do młodzieży z grup ryzyka. Autorki rozumieją socjoterapię jako grupową pomoc polegającą na intencjonalnym uruchamianiu czynników pomocowych, które występują między członkami grupy, w relacji z socjoterapeutą i w procesie grupowym. Celem tego oddziaływania jest uaktywnienie potencjału rozwojowego, zapobieganie kształtowaniu się zaburzeń i problemów zdrowotnych oraz zmiana trajektorii rozwoju i wzmocnienie mechanizmów zdrowia i/lub osłabienie patomechanizmu utrzymującego problemy psychospołeczne. Czytelnik znajdzie tu: Charakterystykę adolescencji jako okresu przejścia między dzieciństwem a dorosłością oraz określenie zadań rozwojowych młodzieży. Opis socjoterapii jako szczególnej formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej, lokującej się między modelami zdrowia i zaburzeń. Informacje na temat diagnozowania w socjoterapii jako wieloaspektowego i celowego procesu zbierania informacji, stawiania hipotez diagnostycznych oraz ich weryfikacji. Analizę socjoterapii jako sposobu pomagania w drodze uruchamiania procesu grupowego i aktywowania czynników pomocowych. Wiedzę na temat pożądanych cech socjoterapeuty: kompetencji psychologiczno-pedagogicznych, diagnostycznych, pomocy grupowej, pracy pomocowej z młodzieżą, autoedukacyjnych i moralnych, a także tożsamości zawodowej socjoterapeuty. Uznajemy doniosłe znaczenie okresu adolescencji jako czasu obdarzonego silnym potencjałem rozwojowym, podczas którego istnieją niepowtarzalne możliwości wsparcia rozwoju i pomocy dla nastolatków. Młodzież uczestniczącą w socjoterapii postrzegamy jako jednostki, które dysponują osobistym potencjałem umożliwiającym im coraz bardziej niezależne i podmiotowe życie, dokonywanie samodzielnych wyborów oraz kształtowanie własnej biografii, ale także jako osoby, które lokują się w grupach zwiększonego ryzyka, ponieważ borykają się z różnego typu problemami w funkcjonowaniu psychospołecznym. [nota wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 36 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Marzena Rubaj :Rozdział 1: Praca z grupą w socjoterapii; Paulina Kroszczyńska-Brągiel; Rozdział 2 : „Zdobywamy nowe lądy” – program socjoterapeutyczny dla dzieci nieśmiałych; Katarzyna KlonowskaRozdział 3: „Pokonamy razem złość” – program socjoterapeutyczny dla dzieci w młodszym wieku szkolnym przejawiających zachowania agresywne; Marta Witkowska, Ilona Olesińska; Rozdział 4. „Jestem niepowtarzalny” – program socjoterapeutyczny z elementami zabawy dla dzieci nieśmiałych w młodszym wieku szkolnym; Monika Baran : Rozdział 5. „Każdy z nas jest niepowtarzalny” – rozwijanie poczucia własnej wartości u dzieci w wieku szkolnym, autorski program zajęć socjoterapeutycznych; Marta Piwowarska : Rozdział 6. „Znajdź swoją przystań” – program socjoterapeutyczny dla młodzieży gimnazjalnej dotkniętej eurosieroctwem; Małgorzata Szcześnik : Rozdział 7.„Jak budować konstruktywne relacje z innymi?”– program zajęć socjoterapeutycznych z elementami pedagogiki zabawy dla młodzieży gimnazjalnej. [K]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
W poradniku Czytelnik znajdzie teksty dotyczące diagnozy w socjoterapii wraz ze wskazaniem narzędzi do jej przeprowadzenia oraz ewaluacji, jakże istotnej z punktu prowadzenia oddziaływań socjoterapeutycznych. Ponadto znajdzie w niej trzy niezależne programy zajęć dla dzieci i młodzieży przejawiających trudności w zakresie rozwiązywania konfliktów, wyrażaniu emocji oraz mających nieadekwatną samoocenę. Pierwszy z programów autorstwa Elżbiety Chwałek – „Ja wśród innych”, program socjoterapeutyczny dla dzieci w wieku przedszkolnym – przeznaczony jest dla tej grupy dzieci, które mają trudności w wyrażaniu swoich emocji w sposób akceptowany społecznie i wolny od zachowań agresywnych. Kolejny program, którego autorką jest Anna Łuszczak – „Jestem wartościowym człowiekiem”, dotyczy budowania poczucia własnej wartości u dzieci w wieku 11–12 lat. Adresowany jest do wychowanków jednego ze Środowiskowych Ognisk Wychowawczych, jego celem jest pomoc dzieciom o zaniżonym poczuciu własnej wartości poczuć się lepiej w różnych sytuacjach życiowych, m.in. być asertywnymi, zrozumieć, jak wiele w naszym życiu zależy od nas samych, poznać swoje mocne strony i zrozumieć, że posiadanie słabszych stron nie jest niczym złym, zaakceptować je, poznać wartości ważne w życiu człowieka i nauczyć się kierowania nimi, nauczyć się szacunku do samego siebie, przekonać się o swoich prawdziwych możliwościach. Jako ostatni został zamieszczony program socjoterapeutyczny „Energetyczna akcja – reakcja”. Autorski program socjoterapeutyczny wspomagający rozwój umiejętności radzenia sobie z konfliktami dla młodzieży gimnazjalnej prezentującej zachowania agresywne i autoagresywne, którego autorkami są Anna Stania-Skalska oraz Ewa Stania-Tomczak. Celem programu dla młodzieży gimnazjalnej była zmiana niewłaściwych stylów radzenia sobie z konfliktami, a więc minimalizacja postaw agresywnych oraz destrukcyjnych młodego człowieka i zamiana ich na konstruktywne style rozwiązywania konfliktów, przejawiające się w postaci zachowań pożądanych i akceptowanych społecznie. Istotnym założeniem stał się także szeroko pojęty rozwój osobisty każdego z uczestników zajęć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej