Sorting
Source
IBUK Libra
(1038)
Main catalog
(14)
Form of Work
E-booki
(1038)
Książki
(14)
Publikacje naukowe
(10)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Status
only on-site
(13)
available
(4)
Branch
Oddział dla Dzieci "Tajemniczy Ogród"
(1)
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(2)
Filia nr 3
(1)
Czytelnia Biblioteki Głównej
(13)
Author
Duraj Natasza
(11)
Niedbalski Jakub
(11)
Wójcik Marcin
(8)
Dorożyński Tomasz
(7)
Kamiński Tomasz
(7)
Lenartowicz-Zagrodna Anna
(7)
Burska Katarzyna
(6)
Cieśla Bartłomiej
(6)
Grabarczyk Tadeusz
(6)
Kuna-Marszałek Anetta
(6)
Motowidlak Urszula
(6)
Pogońska-Pol Magdalena
(6)
Czechowska Iwona Dorota
(5)
Domański Czesław
(5)
Gałkowski Artur
(5)
Groblińska Justyna
(5)
Jarno Witold
(5)
Kaczmarek Tomasz
(5)
Kita Jarosław
(5)
Kobyłecka-Piwońska Ewa
(5)
Lipiński Czesław
(5)
Marszał Tadeusz
(5)
Nowakowska Aleksandra
(5)
Przygodzki Zbigniew
(5)
Płuciennik Jarosław
(5)
Stawikowska-Marcinkowska Agnieszka
(5)
Waingertner Przemysław
(5)
Warwas Izabela
(5)
Wiktorowicz Justyna
(5)
Zatoń Wojciech
(5)
Zielińska-Lont Klaudia
(5)
Żakowski Karol
(5)
Bednarczyk Anna
(4)
Bekrycht Tomasz
(4)
Bogołębska Joanna
(4)
Bołdyrew Aneta
(4)
Całek Grzegorz
(4)
Courtney Krystyna Kujawińska
(4)
Gońda Marcin
(4)
Gryglewski Krzysztof
(4)
Habrajska Grażyna
(4)
Jędrzejczak Alina
(4)
Kisztelińska-Węgrzyńska Agnieszka
(4)
Kowalik Katarzyna
(4)
Kozar Łukasz Jarosław
(4)
Krasiński Tadeusz
(4)
Krzewińska Aneta
(4)
Kłosińska-Nachin Agnieszka
(4)
Makowska-Iskierka Marzena
(4)
Marcinkowska Monika
(4)
Mierzejewski Dominik
(4)
Piasecka Agata
(4)
Rzeńca Agnieszka
(4)
Skowronek Małgorzata
(4)
Skupień Dagmara
(4)
Spodzieja Stanisław
(4)
Stalmaszczyk Piotr
(4)
Staroń Anita
(4)
Stawska Joanna
(4)
Suliborski Andrzej
(4)
Waingertner Przemysław (1969- )
(4)
Wieloch Justyna
(4)
Witkowska Janina
(4)
Woch Agnieszka
(4)
Wojciechowska Jolanta
(4)
Zajda Katarzyna
(4)
Załęczna Magdalena
(4)
Żuchowska-Skiba Dorota
(4)
Bartkiewicz Witold
(3)
Bartosiak Mariusz
(3)
Bieńkowska Jolanta
(3)
Bonar Jolanta
(3)
Buczkowski Bogdan
(3)
Burchard-Dziubińska Małgorzata
(3)
Cewińska Joanna
(3)
Chądzyński Jacek
(3)
Ciesielska-Klikowska Joanna
(3)
Czajkowska Maria
(3)
Czechowska Dorota Iwona
(3)
Domańska Aldona
(3)
Domański Tomasz
(3)
Dubicki Andrzej
(3)
Giedroyc Jerzy
(3)
Gregor Bogdan
(3)
Grotowska-Leder Jolanta
(3)
Grzegorczyk Wojciech
(3)
Grzelak-Krzymianowska Adriana
(3)
Głodek Paweł
(3)
Hajn Zbigniew
(3)
Kacprzak Andrzej
(3)
Kalińska-Kula Magdalena
(3)
Katarzyna Grzeszkiewicz-Radulska
(3)
Kaźmierska Kaja
(3)
Kobojek Elżbieta
(3)
Korybut-Marciniak Maria
(3)
Kostrzyńska Małgorzata
(3)
Kowalska Magdalena
(3)
Kuran Michał
(3)
Kusideł Ewa
(3)
Kuźma Inga B
(3)
Year
2020 - 2025
(437)
2010 - 2019
(541)
2000 - 2009
(52)
Time Period of Creation
2001-
(11)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Country
Poland
(1030)
Language
Polish
(944)
English
(78)
German
(8)
Audience Group
Szkoły wyższe
(1)
Subject
Geopolityka
(3)
Polityka międzynarodowa
(2)
Polityka zagraniczna
(2)
Teoria polityki
(2)
Aktorzy
(1)
Arteterapia
(1)
Dedukcja naturalna
(1)
Edukacja ekonomiczna
(1)
Ekonomia
(1)
Ekonomiści
(1)
Geoekonomia
(1)
Gospodarka
(1)
Historiografia
(1)
Język
(1)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(1)
Korespondencja sztuk
(1)
Kreatywność
(1)
Kultura
(1)
Literatura eksperymentalna
(1)
Literatura polska
(1)
Logika matematyczna
(1)
Międzynarodowe stosunki gospodarcze
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Polityka gospodarcza
(1)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(1)
Reklama
(1)
Rozwój gospodarczy
(1)
Samorząd terytorialny
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Stylistyka
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Sztuka polska
(1)
Teatr polski
(1)
Uniwersytet Łódzki
(1)
Subject: time
2001-
(8)
1901-2000
(7)
1801-1900
(4)
1001-1100
(1)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Subject: place
Polska
(5)
Europa Środkowo-Wschodnia
(2)
Białoruś
(1)
Czechosłowacja
(1)
Czechy
(1)
Estonia
(1)
Europa Wschodnia
(1)
Europa Zachodnia
(1)
Europa Środkowa
(1)
Litwa
(1)
Rumunia
(1)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Węgry
(1)
Łotwa
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Świat
(1)
Genre/Form
Praca zbiorowa
(7)
Opracowanie
(4)
Podręcznik
(2)
Analiza i interpretacja
(1)
Literatura francuska
(1)
Literatura modernizmu
(1)
Literatura polska
(1)
Monografia
(1)
Scenariusz
(1)
Wiersze
(1)
Domain
Historia
(7)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(5)
Literaturoznawstwo
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Kultura i sztuka
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Językoznawstwo
(1)
Matematyka
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
1052 results Filter
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Copies are only available in the library: sygn. 51 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Copies are only available in the library: sygn. 792 (1 egz.)
Book
In basket
(Krótkie Wprowadzenie ; 10)
Książka stanowi czytelny przegląd zagadnień związanych z literaturą francuską od jej początków do czasów współczesnych. Autor koncentruje się na tych dziełach, które reprezentują zmiany w literackiej i społecznej praktyce. Co odróżnia literaturę francuską od piśmiennictwa innych krajów? Jak ewoluowały konwencje i style literackie w poszczególnych okresach oraz w obrębie różnych gatunków? Dlaczego literaturę francuską można nazwać literaturą idei?
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
There are copies available to loan: sygn. 82(091) (2 egz.)
Copies are only available in the library: sygn. 82 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Copies are only available in the library: sygn. 821.162.1(091) (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
(Terapia Pedagogiczna : warsztaty i scenariusze zajęć)
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
There are copies available to loan: sygn. 61 (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
There are copies available to loan: sygn. 65 (1 egz.)
Copies are only available in the library: sygn. 65 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Copies are only available in the library: sygn. 94(438) (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Copies are only available in the library: sygn. 94(438) (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Copies are only available in the library: sygn. 94(438) (1 egz.)
E-book
In basket
Celem autorki było zdefiniowanie i usystematyzowanie gatunków literacko-dziennikarskich powstających współcześnie, w czasie postprawdy, oraz warunkowanych zwrotem performatywnym. Autorka odtwarza historyczne tło narodzin powieści oraz dziennikarstwa, a następnie analizuje realizacje gatunków literacko-dziennikarskich ostatnich dwu dekad w literaturze polskiej. Zjawiska te interpretuje w odniesieniu do analogicznych gatunków w literaturze anglojęzycznej. Książka stanowi ciekawe studium na temat współczesnego, szeroko rozumianego reportażu. Napisana kompetentnie i ciekawie, będzie, jak sądzę, ważną lekturą dla czytelników zajmujących się formami literacko-dziennikarskimi. Autorka wykorzystała oryginalny pomysł uporządkowania – na tle historycznym i europejskim – nowych gatunków dziennikarskich, wyłaniających się z kolejnych zwrotów w humanistyce. Innowacyjność pracy polega na umiejętnym przełamywaniu przez autorkę stylu naukowego stylem dziennikarskim, felietonowym, co jest niewątpliwie zaletą książki napisanej „z pazurem”, miejscami lekko i dowcipnie, szczególnie gdy autorka włącza w narrację anegdoty. Eklektyczność stylu – zindywidualizowanego i oryginalnego – właściwie koresponduje z rozważanymi przez nią gatunkami-hybrydami. Z recenzji dr hab. Elżbiety Konończuk, prof. UwB
This item is available online. Expand information to see details.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
In basket
Książka porusza problematykę migracji, koncentrując się na czynnikach mających wpływ na proces adaptacji imigrantów do społeczeństwa przyjmującego oraz na kształtowanie się określonego nastawienia do przybyszów wśród jego członków. Przedstawiono w niej szeroki historyczny, teoretyczny i polityczny kontekst współczesnej mobilności międzynarodowej w Europie. Zaprezentowane wyniki analiz obejmują porównania w czasie i przestrzeni, pokazując: co wpływa na poziom zaadaptowania imigrantów i nastawienie do nich członków społeczeństw przyjmujących, jak oba te elementy są ze sobą powiązane oraz jaką rolę mogą odgrywać w ich kształtowaniu się wydarzenia i charakterystyki poziomu makro. Na podkreślenie zasługuje również zastosowanie stosunkowo nowego podejścia analitycznego polegającego na stworzeniu syntetycznego wskaźnika do pomiaru adaptacji imigrantów. Całość tworzy złożony i wielowymiarowy obraz doświadczenia migracji w Europie na początku XXI wieku, wyłaniający się z analiz ilościowych. Książka ta powinna zainteresować przedstawicieli nauk społecznych, w szczególności zaś socjologów i specjalistów z obszaru studiów nad współczesnymi migracjami, jak również pracowników administracji, którzy w swojej pracy zawodowej mierzą się z kwestiami związanymi z migracją.
This item is available online. Expand information to see details.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
In basket
Ekonomiczna wartość przestrzeni publicznych. Kapitał, wycena, zarządzanie to pozycja wpisująca się w szeroki nurt badań nad przestrzenią miejską. Autorzy wychodzą jednak poza prowadzone dotychczas badania na gruncie architektury i socjologii. W książce przedstawiona została bowiem perspektywa ekonomiczna w badaniach przestrzeni publicznych, które potraktowane zostały jako dobro ekonomiczne. W publikacji zidentyfikowano podstawowe kapitały zawarte w przestrzeniach publicznych, które determinują ich wartość ekonomiczną. Logiczną konsekwencją rozważań jest druga część książki, poświęcona metodom ekonomicznej wyceny wartości przestrzeni publicznych. Świadomość ekonomicznej wartości przestrzeni publicznych jest podstawowym warunkiem skutecznego zarządzania. Stąd w trzeciej części czytelnik znajdzie szczegółowo zaprezentowane i potwierdzone przykładami biznesowe modele efektywnego zarządzania przestrzeniami publicznymi. Monografia przeznaczona jest dla szerokiego grona odbiorców: akademików, studentów takich kierunków, jak: ekonomia, zarządzanie, socjologia, gospodarka przestrzenna, geografia, architektura, a przede wszystkim dla praktyków zajmujących się przestrzeniami miejskimi i decydentów w zakresie polityki miejskiej. * Autorzy koncentrują się na rozważaniach dotyczących szeroko rozumianej przestrzeni publicznej. Odchodzą jednak od standardowego postrzegania przestrzeni publicznej przez pryzmat chodnika, placu lub trawnika. Odwołują się natomiast do jej wartości, w tym tej mającej charakter ekonomiczny, co należy uznać za jeden z ciekawszych wątków publikacji. Z recenzji dr hab. Magdaleny Kalisiak-Mędelskiej, prof. UP we Wrocławiu Przestrzeń publiczna nabiera współcześnie nowego i coraz większego znaczenia. Jej rola jest dostrzegana na wielu płaszczyznach funkcjonowania jednostek terytorialnych, np. w aspekcie warunków życia mieszkańców, atrakcyjności inwestycyjnej, walorów rekreacyjnych, a nawet turystycznych, budowania więzi społecznych, kształtowania warunków mikroklimatycznych. Coraz częściej zwraca się też uwagę na jej znaczenie w tworzeniu warunków do rozwoju gospodarczego, istotnych dla poprawy konkurencyjności sektorów wytwórczych, a także jednostek terytorialnych. W takim ujęciu przestrzeń publiczna powinna być rozważana jako kategoria ekonomiczna. Z recenzji dr hab. Edyty Szafranek, prof. UO
This item is available online. Expand information to see details.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
In basket
Publikacja zawiera zbiór szkiców na temat miłości serbskiego slawisty Dejana Ajdačicia. teoretyka i krytyka literatury, folklorysty i etnolingwisty, badacza kontrastywnej kulturologii słowiańskiej, tłumacza i redaktora, łączącego znajomość trzech słowiańskich tradycji kulturowych: południowej, wschodniej i zachodniej. W zamieszczonych tekstach autor przedstawia interpretacje dzieł renesansu, romantyzmu, realizmu, nadrealizmu – aż po najnowsze utwory literatury chorwackiej, serbskiej, bułgarskiej, czeskiej, polskiej, ukraińskiej i rosyjskiej. „Niezwykle ważnym walorem książki jest, z jednej strony, jej aletheiczny wymiar, przypominający Czytelnikowi doby ponowoczesnej, kiedy umarły wielkie narracje, kulturowy namysł nad tajemnicą miłości eros, w którym to, co filozoficzne, przenika się z tym, co literackie, a to, co teologiczne – z tym, co ludowe. […] Tak jak sama miłość jest zagadką, tak formy jej literackiego obrazowania są z całą pewnością w tym konkretnym wypadku próbą przejścia przez labirynt form i ukazania tego, co najistotniejsze w miłości. Całość z pewnością tworzy dla polskiego Czytelnika, niekoniecznie zainteresowanego literaturami słowiańskimi, bardzo ciekawy projekt badaczy w perspektywie antropologicznej, komparatystycznej i filologicznej”. Ze wstępu prof. UZ dr. hab. Bogdana Trochy
This item is available online. Expand information to see details.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
In basket
Sektor bankowy jest uznawany za specyficzną dziedzinę gospodarki, ponieważ wystawiony na zbyt wysoki poziom konkurencji może zwiększać ryzyko dla innych sektorów lub powodować kryzys. Banki jako instytucje zaufania publicznego nie mogą sobie pozwolić na psucie wizerunku i doprowadzanie do upadku słabszych jednostek. W monografii przedstawiono determinanty, specyfikę budowania oraz oceny konkurencyjności współczesnych banków. Publikacja zawiera wyniki badań odnoszących się przede wszystkim do kondycji finansowej, polityki regulacyjnej, stóp procentowych, rynku kredytowo-depozytowego, konsolidacji sektora bankowego oraz współczesnych modeli biznesowych banków. Autorka skupiła się na genezie, identyfikacji i strukturze kapitału intelektualnego banków, a także przedstawiła koncepcję jego podziału na: kapitał organizacyjny (KORG), kapitał innowacyjny (KINN) oraz kapitał instytucjonalny (KINS). Ponadto wykorzystała wielowymiarową analizę statystyczną, w ramach której skonstruowała autorski miernik syntetyczny konkurencyjności banków, obliczony na podstawie dwudziestu sześciu wskaźników diagnostycznych związanych z oceną kapitału intelektualnego i ekonomicznego, które według niej najbardziej wpływają na konkurencyjność. Dzięki temu stworzyła rankingi pod względem ich konkurencyjności dla grupy dziesięciu giełdowych banków komercyjnych w Polsce w latach 2009-2020.
This item is available online. Expand information to see details.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
In basket
W monografii zostały zaprezentowane badania dotyczące działań z zakresu marketingu wewnętrznego w bibliotekach województwa łódzkiego. Obszerna część teoretyczna zawiera informacje na temat roli bibliotek we współczesnym społeczeństwie informacyjnym oraz analizę koncepcji marketingu wewnętrznego. Autorki, wykorzystując do realizacji wyznaczonych celów badawczych wszechstronne studia literaturowe, odnoszą się do obowiązujących przepisów prawnych, wskazują na współczesne funkcje, zadania i misje bibliotek, a następnie podejmują próbę wyjaśnienia istoty i znaczenia marketingu wewnętrznego we współczesnej bibliotece. W części badawczej omawiają wyniki badania empirycznego dotyczącego takich zagadnień, jak: stosowane w praktyce elementy marketingu wewnętrznego (np. komunikacja wewnętrzna, system motywacyjny, kultura organizacyjna), ocena funkcjonowania marketingu wewnętrznego przez pracowników, konfrontacja oczekiwań pracowników ze stanem faktycznym. Ważnym dodatkiem do książki jest wyczerpująca bibliografia publikacji na temat marketingu bibliotecznego, począwszy od najwcześniejszej, datowanej na rok 1991. Zaletą monografii jest jej interdyscyplinarny charakter - Czytelnik otrzymuje rzetelne studia naukowe przeprowadzone z punktu widzenia informatologa i bibliologa oraz specjalisty w zakresie marketingu.
This item is available online. Expand information to see details.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again