Sorting
Source
Main catalog
(6)
Form of Work
Książki
(6)
Publikacje naukowe
(3)
Status
only on-site
(5)
available
(1)
Branch
Filia nr 12
(1)
Czytelnia Biblioteki Głównej
(5)
Author
Jaworska Dorota
(1)
Kania Rafał
(1)
Kazimierczuk Marcin
(1)
Krenz Rafał
(1)
Ostaszewska Aneta
(1)
Plebańska Marlena
(1)
Rychlicka-Maraszek Katarzyna
(1)
Sieńczewska Małgorzata
(1)
Szyller Aleksandra
(1)
Sławecki Bartosz
(1)
Wojciechowska Maja (bibliotekoznawca)
(1)
Year
2020 - 2025
(2)
2010 - 2019
(4)
Time Period of Creation
2001-
(4)
Country
Poland
(6)
Language
Polish
(6)
Audience Group
Pedagodzy
(1)
Socjoterapeuci
(1)
Demographic Group
Literatura polska
(1)
Subject
Arteterapia
(1)
Badania ilościowe
(1)
Biblioteki
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Edukacja medialna
(1)
Jakość życia
(1)
Kapitał kulturowy
(1)
Kapitał społeczny
(1)
Kompetencje kluczowe
(1)
Komputeryzacja
(1)
Kształtowanie środowiska
(1)
Kultura organizacyjna
(1)
Kultura umysłowa
(1)
Metody nauczania
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Postęp
(1)
Praca
(1)
Psychoterapia
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Socjoterapia
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Społeczeństwo obywatelskie
(1)
Szkolnictwo
(1)
Technologia informacyjna (IT)
(1)
Uczenie się
(1)
Zastosowania internetu w edukacji
(1)
Zastosowania multimediów w edukacji
(1)
Źródła informacji
(1)
Subject: time
2001-
(2)
Subject: place
Polska
(1)
Genre/Form
Monografia
(2)
Opracowanie
(1)
Program wychowawczo-profilaktyczny
(1)
Raport z badań
(1)
Domain
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Edukacja i pedagogika
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
6 results Filter
Book
In basket
Idea społeczeństwa obywatelskiego wyznacza jeden z warunków sine qua non demokratycznego państwa prawnego. Jej bogactwo i wielowątkowość, powiązana z dynamiką przemian współczesnego świata, sprawia, że stanowi nieustannie inspirujące i bogate źródło refleksji nad istotą porządku społecznego, politycznego i prawnego. Konteksty znaczeniowe przedmiotowej idei odnaleźć można w wielu różnorodnych nurtach politycznej refleksji. Głównym celem publikacji jest przedstawienie bogactwa różnorodności postrzegania idei społeczeństwa obywatelskiego, przede wszystkim dzięki wyeksponowaniu odmiennych sposobów przejawiania się tej koncepcji w wymiarze historycznym, teoretycznym i praktycznym.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
Q edukacji cyfrowej / Marlena Plebańska, Aleksandra Szyller, Małgorzata Sieńczewska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin SA, 2020. - 195 stron : rysunki, tabele ; 24 cm.
Celem opracowania jest całościowa analiza wykorzystania technologii cyfrowych w szkołach. Obejmuje ono całe środowisko szkolne: uczniów, nauczycieli, rodziców i kadrę zarządzającą. Książka opiera się na wynikach największego polskiego badania Polska Szkola w Dobie Cyfryzacji.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Engram)
W czasach, gdy czytelnictwo w Polsce według szerokich badań socjologicznych, jest bardzo niskie, trudno mówić o satysfakcjonującym rozwoju intelektualnym poszczególnych grup społecznych. Rozwijający się w bardzo szybkim tempie powszechny dostęp do internetu, niezliczone ilości informacji na dowolny temat, dostępne nawet w niewielkich urządzeniach mobilnych stwarza najczęściej ludziom pozory posiadania wiedzy i umiejętności.
Biblioteki, w odróżnieniu od wspomnianych mediów, oferują zdecydowanie większe zasoby wiedzy uporządkowanej, kompletnej i kompetentnej, dostępnej na trwałych nośnikach (księgozbiory, fonoteki, filmoteki itp.). Biblioteki zawsze były trwałym źródłem postępu społecznego, organizatorem życia intelektualnego wielu środowisk. W Polsce na przestrzeni wieków biblioteki były narodowym kapitałem kulturotwórczym, nośnikiem polskości, gwarantem wysokiej jakości wiedzy.
Opracowanie, poza teoretycznym wprowadzeniem dotyczącym form, typologii kapitału, zarządzaniem nim, poświęcone jest problemom funkcjonowania kapitału społecznego bibliotek, jego roli w podnoszeniu jakości życia, przeciwdziałania wykluczeniom społecznym, kształtowaniu postaw obywatelskich, pobudzaniu aktywności społecznej, budowaniu tożsamości lokalnej i regionalnej. Ostatni rozdział poświęcony jest badaniom kapitału społecznego bibliotek.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
(Engram)
W poradniku Czytelnik znajdzie teksty dotyczące diagnozy w socjoterapii wraz ze wskazaniem narzędzi do jej przeprowadzenia oraz ewaluacji, jakże istotnej z punktu prowadzenia oddziaływań socjoterapeutycznych. Ponadto znajdzie w niej trzy niezależne programy zajęć dla dzieci i młodzieży przejawiających trudności w zakresie rozwiązywania konfliktów, wyrażaniu emocji oraz mających nieadekwatną samoocenę. Pierwszy z programów autorstwa Elżbiety Chwałek – „Ja wśród innych”, program socjoterapeutyczny dla dzieci w wieku przedszkolnym – przeznaczony jest dla tej grupy dzieci, które mają trudności w wyrażaniu swoich emocji w sposób akceptowany społecznie i wolny od zachowań agresywnych. Kolejny program, którego autorką jest Anna Łuszczak – „Jestem wartościowym człowiekiem”, dotyczy budowania poczucia własnej wartości u dzieci w wieku 11–12 lat. Adresowany jest do wychowanków jednego ze Środowiskowych Ognisk Wychowawczych, jego celem jest pomoc dzieciom o zaniżonym poczuciu własnej wartości poczuć się lepiej w różnych sytuacjach życiowych, m.in. być asertywnymi, zrozumieć, jak wiele w naszym życiu zależy od nas samych, poznać swoje mocne strony i zrozumieć, że posiadanie słabszych stron nie jest niczym złym, zaakceptować je, poznać wartości ważne w życiu człowieka i nauczyć się kierowania nimi, nauczyć się szacunku do samego siebie, przekonać się o swoich prawdziwych możliwościach. Jako ostatni został zamieszczony program socjoterapeutyczny „Energetyczna akcja – reakcja”. Autorski program socjoterapeutyczny wspomagający rozwój umiejętności radzenia sobie z konfliktami dla młodzieży gimnazjalnej prezentującej zachowania agresywne i autoagresywne, którego autorkami są Anna Stania-Skalska oraz Ewa Stania-Tomczak. Celem programu dla młodzieży gimnazjalnej była zmiana niewłaściwych stylów radzenia sobie z konfliktami, a więc minimalizacja postaw agresywnych oraz destrukcyjnych młodego człowieka i zamiana ich na konstruktywne style rozwiązywania konfliktów, przejawiające się w postaci zachowań pożądanych i akceptowanych społecznie. Istotnym założeniem stał się także szeroko pojęty rozwój osobisty każdego z uczestników zajęć.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again