Pyszka Adrian
Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
E-booki
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2481)
Hahn (rodzina)
(2369)
Kozioł Paweł
(2012)
Kotwica Wojciech
(795)
Kowalska Dorota
(665)
Pyszka Adrian
(-)
Kochanowski Jan
(490)
Konopnicka Maria
(426)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Kijowska Elżbieta (1950- )
(276)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(266)
Hahn Theodor von (1788-1868)
(263)
Trzeciak Weronika
(262)
Krasicki Ignacy
(251)
Boy-Żeleński Tadeusz
(246)
Leśmian Bolesław
(244)
Słowacki Juliusz
(233)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(233)
Czaplowie (rodzina)
(207)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(202)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(195)
Kiss Jacek
(192)
Kinder-Kiss Hanna (1958- )
(191)
Roberts Nora (1950- )
(191)
Chorąży Wojciech (1973- )
(190)
Czechowicz Józef
(188)
Mickiewicz Adam
(183)
Orzeszkowa Eliza
(180)
Strzałkowska Małgorzata (1955- )
(180)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(178)
Steel Danielle (1947- )
(177)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(173)
Siemianowski Roch (1950- )
(167)
Popczyński Marcin (1974- )
(164)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(164)
Jachowicz Stanisław
(161)
Praca zbiorowa
(158)
Shakespeare William (1564-1616)
(155)
Kraszewski Józef Ignacy
(152)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(148)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(142)
Markiewicz Henryk (1922-2013)
(142)
Utta Mirosław
(141)
Baudelaire Charles
(140)
Christie Agatha (1890-1976)
(139)
Morsztyn Jan Andrzej
(139)
Prus Bolesław
(139)
Lech Justyna
(138)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(134)
Rolando Bianka
(131)
Lange Antoni
(126)
Chmielewska Joanna (1932-2013)
(124)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(124)
Mazurkiewicz Robert (1954- )
(124)
Lem Stanisław (1921-2006)
(123)
Domańska Joanna (1970- )
(122)
Strzałkowska Małgorzata (1955- ). ABC...uczę się!
(122)
Prus Bolesław (1847-1912)
(121)
Filipowicz Leszek (1967- )
(120)
Zimnicka Iwona (1963- )
(120)
Napierski Stefan
(119)
Szulc Andrzej
(118)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(115)
Fabianowska Małgorzata
(114)
Lenartowicz Teofil
(112)
Drewnowski Jacek (1974- )
(111)
Tuwim Julian (1894-1953)
(108)
Liebert Jerzy
(105)
Zarawska Patrycja (1970- )
(105)
Dąbrowska Maria (1889-1965)
(104)
King Stephen (1947- )
(104)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Batorska Beata
(101)
Królicki Zbigniew A. (1954- )
(101)
Miłosz Czesław (1911-2004)
(101)
Mortka Marcin (1976- )
(100)
Mróz Remigiusz (1987- )
(98)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(97)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Gomulicki Wiktor
(95)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(94)
Braiter Paulina (1968- )
(93)
Goethe Johann Wolfgang von (1749-1832)
(93)
Kraśko Jan (1954- )
(93)
Rayzacher Maciej (1940- )
(93)
Asnyk Adam
(92)
Ersch Johann Samuel (1766-1828)
(91)
Krentz Jayne Ann (1948- )
(91)
Polkowski Andrzej (1939-2019)
(91)
Furczyk Bożena (1970- )
(90)
Gruber Johann Gottfried (1774-1851)
(90)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(90)
Wilczek Piotr
(90)
Disney Walt (1901-1966)
(89)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(89)
Miciński Tadeusz
(87)
Sienkiewicz Henryk
(87)
Gawryluk Barbara (1957- )
(86)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
1 wynik Filtruj
E-book
W koszyku
W książce omówiono kompetencje niezbędne do skutecznej pracy kadry badawczej oraz kadry wsparcia wraz z oceną poziomu ich rozwoju. W Europie i na świecie powoli, ale systematycznie rośnie liczba uczelni doceniających kwestię zarządzania potencjałem pracowników uczelni z wykorzystaniem koncepcji kompetencji, jednak ciągle jest to dla wielu uczelni dość nowatorskie podejście. Przedstawione w niniejszej publikacji wyniki badań potwierdzają złożoność omawianych zagadnień. W sposób szczególny dotyczy to poszukiwań zależności między kompetencjami a efektywnością na poziomie poszczególnych pracowników, zespołów badawczych (wraz ze wspierającymi ich pracownikami) jak i całych uczelni. Warto zacząć od stwierdzenia, że kompetencje społeczne stanowią znaczący komponent w zbiorze kompetencji zawodowych – zarówno kadry badawczej jak i kadry wsparcia. Można zaobserwować dość wyraźne zróżnicowanie ocen, a także występowanie różnicy między oczekiwaniami a oceną (czyli tzw. „luka kompetencyjna”). Ważne są także wnioski dotyczące nie tylko poziomu oczekiwań i ocen poszczególnych kompetencji, lecz także ich związku z efektywnością. Okazuje się na przykład, że w przypadku stanowiska asystenta największe znaczenie przy osiąganiu wysokiej efektywności miały takie kompetencje, jak myślenie analityczne, sumienności i współpraca. natomiast w przypadku adiunkta kluczowe znaczenie miały ponadprzeciętne kompetencje w zakresie dążenia do rezultatów i organizacji pracy własnej. Naszym zdaniem potwierdza to tezę, że rozwój pracowników naukowych jest wielowątkowym procesem, w którym różne kompetencje odgrywają kluczową rolę na różnych etapach tego procesu. Nie wystarczy być wyłącznie „silnym merytorycznie”, aby osiągnąć sukces. To ważne przesłanie szczególnie dla osób, które dopiero rozpoczynają swoją karierę naukową. Warto na koniec podkreślić, że kompetencje grup pracowniczych (kadry badawczy oraz kadry wsparcia) nie mogą być rozwijane osobno, ale zawsze w ścisłym połączeniu ze sobą. Nie wystarczy mieć doskonałych naukowców, aby budować silną naukowo uczelnię. Równie ważne jest wzmacnianie potencjału zespołów wsparcia i w tym zakresie – jak się wydaje – polskie uczelnie mają sporo do zrobienia. Autorzy to zespół interdyscyplinarny reprezentujący psychologię, nauki o zarządzaniu i jakości i prawo. Autorzy są przedstawicielami zarówno kadry badawczej uczelni wyższych jak i grupy pracowników wsparcia badań. Reprezentują różne poziomy zatrudnienia – od stanowisk profesorskich do doktorantów, od kierowników jednostek do pracowników szeregowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej